phu, jag och (nästan) allt annat lever! :)

Jag äger ett plagg som jag bär ganska frekvent dessa dagar. Det luktar fot. Det är inte helt okej eftersom att jag bär det så långt från fötterna som det bara är möjligt. Idag när jag kom hem försökte jag göra något åt fotlukten. Så här såg vattnet ut när jag badat plaggets bihang:


Inte så fräscht.

Lite senare hände nåt som lätt hade kunnat sluta riktigt illa. Jag höll på att städa på mitt egna lilla sätt, dvs att jag fastnar i att göra en massa andra grejer istället. Typ som att byta batterier i lyset där bak. Jag lagade nämligen den trasiga sladden häromdagen när jag kom hem. Slet bort en massa tejp på batteridosan men då flyttades det ihopknövlade gemet som gör leder strömmen från batteriet till sladden, så istället knövlade jag in en pennfjäder som jag tejpade fast. Då funkade lyset igen, hurra! Sen fortsatte jag med städningen.
Plötsligt kände jag hur det luktade bränt, liksom riktigt mycket. Trodde att det var mina lampskärmar, för deras innanfoder har typ bränts sönder tidigare, men däri har jag lågenergilampor så jag tycker inte att de ska bli så varma, men jag släckte dem ändå. Men jag tyckte ändå inte att lukten kom därifrån, och den kom inte från köket. Den kom alltså från det andra hållet, hallen. Kollade in batteridosan och hittade brandrökskällan.


Typiskt sett väldigt obra!!! Nu är den stora frågan om lysena någonsin kommer att lysa igen. En annan stor fråga är vad som hade hänt om jag typ inte varit hemma eller varit förkyld eller nåt och inte känt röklukten... Läskigt!

Nu ska jag ta en dusch och se på film. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0