ny trotjänare

Ibland grämer jag mig över att jag är så ärlig! Idag är en sån dag.

I mitt brev från If stod det att jag inte skulle betala någon självrisk till onoff när jag hämtade ut min kamera. Frågade en av mina chefer vad det innebar, men han visste inte, så jag ringde upp If och frågade. Då sa tanten att det var för att jag hade en sån omfattande hemförsäkring där självrisken ingick, men när hon tittade närmare visade det sig att den hemförsäkringen ju var tecknad efter att kameran tappades bort och att jag visst skulle betala självrisk. Så då hade jag att välja på att vänta på ett nytt brev eller att själv säga till affären att jag skulle betala min självrisk. Eftersom att jag redan var i butiken valde jag det senare alternativet, så nu har jag fått en ny trotjänare. Det blev en sån här:


Rätt lik min gamla mao. Men frågorna kvarstår, hade jag kunnat få den utan att betala självrisken? Hur ofta kollar dom sånt? Och när ska jag betalas tillbaka för min ärlighet???

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Ett gott samvete är den bästa huvudkudden, och även om det inte lönar sig direkt på stört att vara ärlig, så är det ju ändå ett sånt samhälle vi vill ha, eller hur? Där alla går omkring och är så ärliga dom kan! Alternativet - att alla luras så mycket dom bara kan är ju inte så kul...

2008-08-06 @ 20:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0