långt inlägg för en gångs skull (numera)

Ett av mina favoritcitat kommer från Nalle Phu, nämligen "Ingen kan vara nere med en ballong"

Idag fick jag vara helt o-nere eftersom att jag fick ha min ballong ifred hela kvällen (det brukar ju annars vara folk som tar sönder mina ballonger så fort jag får nån...)


Här är den. Den hann till och med få ett namn under sin livstid, den hette Kebbe. Den flög så fint ända tills den blev helt nerspilld med cider och andra kladdiga grejer, då flög den bara i huvudhöjd.

För övrigt har det här varit en till av många roliga dagar. Det värsta var när jag stod i en glänta i skogen en knapp timme för då fick jag fler myggbett än vad jag fått under hela resten av sommaren.

Här är en stackare som jag träffade i trappan på vägen hem:


Snacka om ångest! Han har sniglat fram ända till kanten utan att veta att det var en kant och sen var han tvungen att vända. Det finns verkligen hur många sniglar som helst av alla dess slag i trappen upp till mitt berg! Man ser dem på kvällen, framför allt när det är lite fuktigt ute. På morgonen ser man däremot många myror och andra kryp som äter upp alla sniglar som blivit ihjältrampade under natten.

Måste bara blogga en liten film också!
Av alla melodifestivaler jag sett i mitt liv så är den från -95 den jag sett flest gånger. Vi snackar här säkert 50 gånger utan underdrift! Ett av bidragen i denna fantastiska festival var denna, melodi nummer fem.
Grejen var så här va, vi hade haft klassdisco tillsammans med 5b på kvällen, så pappsen hade spelat in festivalen åt mig. När jag kom hem visade han några av låtarna, bland annat den här. Samtidigt låg min katt Stina ovanpå tvn (man kunde ju göra det på den tiden, ligga på tvn alltså) och tyckte att killens djurkavaj var mycket intressant, så hon jagade den med tassen.
Kolla in hans teckenspråk eller vad det nu är. Kolla även in körsångerskan i mitten, Perelli ju!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0