Dagens fråga:

Vad händer med öl efter att utgångsdatum passerat?

För lite drygt två år sen började jag och dåvarande pojkvännen Alex att samla på öl för att ha en ölprovning på sommaren. Det blev inte av, varken den sommaren eller förra sommaren eller i julas eller nån annan gång på över två år, men ikväll är det dags! Lite av tanken med ölprovning var ju att jag skulle lära mig men det har jag ju (nästan) gjort nu, så nu får jag väl lära mig vilka sorter som är godare än andra istället.


Men problemet är ju att vissa av ölarna har gått ut? Har jag nån läsare som är lite extra bra på det här med öl som kan svara på min fråga? Kommer jag att dö om jag dricker den? Är det dags att köpa helt nya eller ska vi köra på med de gamla?

Nu ska jag fara iväg till skolan och ha möte med studievägledaren och sen ska jag käka lunch med mammsen. Efter det ska jag hämta ett par shorts som jag har lovat att fixa (jag har gjort en höjdardeal!) och sen ska jag äntligen städa lägenheten.

Kommentarer
Postat av: Ludde

Nej alltså det är inte farligt att dricka gammal öl. Däremot så blir smaken sämre och vissa tycker till och med att det blir bättre. Jaja jag tycker att öl som är gammal får lite som en äppelmustkaraktär över sig.



Då kan man å andra sidan fråga sig vitsen med att ha en ölprovning och ölen ändå är gammal, den kommer ju inte smaka likadant som om du går och köper samma typ på bolaget..

2008-08-14 @ 16:48:35
Postat av: Lisa

Du är smart du! Återkommer med resultatet efter provningen!

2008-08-14 @ 18:36:14
URL: http://melajjza.blogg.se/
Postat av: Junior

När ölen blir gammal blir den "årgångsöl" och då blir den Gratis - Dekorens praxis...

2008-08-14 @ 22:04:57
URL: http://www.metrobloggen.se/MaskinJunior

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0