ogröna fingrar

Jo, ogröna fingrar var det ja!

I kittet med de tre olika växterna följde det med sex små krukor, sex jordklumpar och tre fröpåsar. Lisa med de ogröna fingrarna antar att fröpåsarna är anpassade till att räcka till två krukor var och börjar därför sprida ut de små, små fröna över jorden (vi snackar här en yta stor som en femkrona ungefär). Tänker sedan "är det verkligen meningen att hela jorden ska täckas av frön??" och läser lite noggrannare i bruksanvisningen: "så 2-3 frön per kruka". Hmmmm... Såklart började jag med de yttepyttesmå svarta fröna så jag kunde inte rädda dem heller. Men de andra fröna, som också var lite större, planterade jag lite färre av i varje kruka. Nu står de i alla fall på min fönsterbräda. Tar kort när de kommer upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0