har köpt blomjord

Nu har jag varit och hämtat stolarna. Tyvärr kan jag inte visa hur det blev när de kom på plats, för de har inte kommit på plats än. Jag har för smal balkongdörr. Förhoppningsvis kan pappsen hjälpa mig att hissa upp dem på nåt smart sätt när han kommer hem sem.


På vägen hem köpte jag även blomjord. Så nu har jag planterat om tomatplantorna, bomullsplantan och palettbladen. Rör mig ej har inte kommit upp än, så jag planterade lite fler frön av den. Planterade även ruccola och basilika, hade frön kvar från förra året, så vi får väl se hur det går med dem.


Jag har även märkt att Desperate Housewives har börjat igen. Har missat det (de) avsnittet/avsnitten som visats så nu kan jag inte bestämma om jag ska se ifrån där jag är (på datorn) eller det som sänds på tvn klockan nio. Dagens I-landsproblem!


Har varit helt sjukt trött idag, men har ändå fått mycket gjort. Sista intervjun (äntligen, har haft sjukt mycket panik över den), hämtat stolarna, planterat. Eller nä, det var ju bara tre saker. Eller fyra med maten jag lagade. Maten blev favorit i repris, min pastasallad. Så här gör man den:

Koka 5 dl barilla proteinpasta, hacka ner zuccini, purjo (eller annan valfri grönsak som finns i kylen) och kryddig korv, lägg i massor av gröna och svarta oliver marinerade i citron och chili och häll på olivolja och kryddor. Mums!! Superbra att ha i kylen ju! Idag hade jag även i färska vita sparrisar. Dubbelmums!


Nu är det dags att ta beslut i den svåra frågan.

Förresten så var jag och hämtade ut linserna också, så det blir fem bra saker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0