Stenvinnare

Idag har jag jobbat hela dagen. Och igår var det fest. Planen var att ta tunnelbanan som gick från skolan klockan 01.18. Den planen sprack såklart. Vet inte riktigt när jag var hemma, men jag har ringt typ hela min telefonbok och några andra runt halv tre i alla fall. Hade i alla fall dråsat i säng utan att bädda upp den, bara lyft lite på överkastet och krupit ner. Sen vaknade jag klockan 9 och hade linser och smink och klistermärken på mig. Och tur var det, att jag vaknade alltså, för jag hade inte ställt nån väckare. Så jag klev upp, tog ut linser och tvättade ansiktet, ställde väckaren på tio och somnad om en timme. Var som tur hyffsat pigg ändå när jag vaknade. Duschade och for och jobbade.

När jag kom till jobbet så jobbade chefen för en gångs skull (han brukar inte jobba mina helger). Och det första han sa när jag kom var att han hade ett pris till mig! Jag fattade noll! Vaddå pris, vad hade jag vunnit och varför?? Tydligen hade jag vunnit en mp3-spelare i en säljartävling i somras. Den gick ut på att man skulle sälja kablar av ett visst märke, och tydligen så sålde jag många såna kablar.. :) Så nu har jag en liten Zen stone. Blir bra när jag ska träna, använder ju mobilen annars.



Dagen flöt på rätt fort, men det var sjukt mycket att göra hela dagen. Så vi var helt slut efteråt. Dessutom får inte kunderna ta påsar själva längre, för då tar de tydligen påsar och snor grejer från andra affärer och lägger i påsarna.. Fatta noll igen! Så nu måste vi packa varorna i påsarna, jättesvårt och jobbigt ju! Så hela dagen idag har gått åt att klura på var i kassan vi ska ha alla påsar. Som det är nu så står den stora påshållaren mitt emellan kassorna så man får gå värsta omvägen hela tiden. Asjobbigt!

Nu sen jag kom hem har jag pillat på den lilla stenen (mp3-spelaren), lagt in låtar och så. Och nu är det verkligen dags att sova! Jobbar imorron också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0