...stenåldern bävar för oss...

Oj vad lite pluggat det blev ikväll! Har i alla fall gjort klart alla instuderingsuppgifter och får hoppas på att jag lärt mig nånting av det. Får lära mig allt på tåget till skolan imorron helt enkelt...

Dagen började i alla fall med KOMA-lab. Det var riktigt kul och rätt givande. Vi hade en labassistent från dalarna och bara det var ju kul! Vi började labben med att känna på fyra olika behandlade stålbitar. Sen fick vi titta lite på två olika metaller i mikroskop och sen fick vi svara på lite frågor i ett häfte och lära oss olika saker om olika atomstrukturer. På slutet skulle vi ha ett test där man behövde 6 av 10 poäng för att bli godkänd på labben (annars var man tvungen att göra om!). Innan labassen delade ut testen sa han att vi kunde titta igenom häftena en gång innan, och kolla extra noga på atomstrukturerna och sträckgränserna. Perfekt! Så borde ju alla vara! Hoppas vi ska ha honom på alla labbar! Jag tror det var första gången sen mellanstadiet jag spikade ett prov! :-P

Efter lunch hade vi KOMA-föreläsning. Då sov jag lite, jag har så svårt att förstå vad läraren säger, svåraste skånskan! Dessutom gör han till rösten och ser ut som en figur i nån komedi eller fars eller nåt (för stor kavaj). Mycket underlig människa!

Efter föreläsningen gick vi till kåren för att plugga. Där visades fotboll på projektorduk, så då tittade vi lite på den. Fast jag är väldigt dålig på att titta på fotboll har jag kommit fram till, så jag gjorde några instuderingsuppgifter istället. När matchen var slut gjorde vi klart uppgifterna och sen åkte vi hem för vi var så trötta.

Och sen jag kom hem har jag typ inte gjort nånting. Kollat Idol, kollat bilder som kommit upp från förrförra tisdagens festligheter (mycket spännande... eh?) och nu senast sjungit igenom spexlåtarna. Mitt stora problem just nu är hur jag ska klara av att sjunga flera låtar på raken utan att börja hosta. Rösten är inte den bästa heller, låter väldigt skrovligt. Imorron är det genrep så jag får väl försöka sjunga lugnt då så jag har lite röst kvar tills på torsdag.
Tips nån???

Nä, dags att sova. Håll tumme imorron (idag) 10-11 då jag skriver KS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0