Ojojoj, vad svårt det blev!

Nu är klockan 23.15. Om 45 minuter har jag tänkt skicka iväg min beställning av ny dator. Anledningen till att jag ska skicka iväg den då är att det är då jag får in pengar på kontot. Dessutom vill jag skicka iväg så snabbt som möjligt så jag får datorn så snabbt som möjligt! Vill ha nuuuu!!

Just nu sitter jag och funderar på om jag ska ha 120 eller 160 Gb hårddisk. Prisskillnaden är typ 640:- vilket är ingenting i sammanhanget. Däremot tar det två extra dagar för gubbarna på Apple att sätta i den större hårddisken, och då får jag den inte i vilket fall innan helgen. Så nu är frågan om jag behöver den större hårddisken och det är värt att vänta, eller om jag ska beställa den mindre och förhoppningsvis få den innan helgen. Med tanke på att jag inte har nån tid över huvud taget i helgen att pilla på min nya datapryl så kanske jag ska satsa på den större ändå. Men sen så har jag ju precis köpt en externdisk på 320 Gb som är långt ifrån full, så då är frågan vad jag ska med 40 extra Gb till. Sen kan man ju se det som att om jag tar den större så får jag datorn lagom till tisdag nästa vecka när två KS:ar och en tentakomplettering är skrivna och kan se det som en belöning att jag klarat den här tuffa veckan!

39 minuter kvar att fundera.

För övrigt så har jag avverkat ännu en måndag i mitt liv. Började med att tvätta på förmiddagen. Klänningen som jag råkade tumla tillsammans med en lypsyl förra gången blev inte ren nu heller, måste nog lägga den i blöt med Yes eller nåt annat fettlösande. Sen när jag har beställt dator och det är dags att sova ska jag slänga bort mitt lakan jag sovit på den senaste veckan, det är jättejättenopprigt! Jag förstår inte varför, köpte två likadana drapålakan (såna med resår från IKEA) när jag flyttade in, det ena är hur mjukt och skönt som helst och det andra känns som att sova på peeling!
Dagen fortsatte i vilket fall som helst med att jag åkte till skolan, vandrade hela vägen upp till maskin för att köpa en biljett till fredagens fest (vilket visade sig vara ett myket smart drag, det finns just nu endast 6 biljetter kvar!!), åt lunch, tänkte gå på föreläsning men eftersom det var hur varmt som helst (där det var lä) så satte jag mig på bibliotekets takterrass och läste KOMA istället (vilket också visade sig vara ett smart drag), sen gick jag på övningen som hörde till föreläsningen och han sade tydligen samma sak som sagts på föreläsningen men mer förståerligt.
Efter skolan sällskapade jag med Nisse hem, lagade mat och såg på tv. Pluggade lite också, men det var en sån himla rolig dokumentär om Victoria Beckham på tvn så det gick inte så bra. Den handlade om att hon åkte till LA för att reka innan familjen skulle flytta dit. Först fick hon lära sig vad hon skulle göra om det blev jordbävning:

"Ducka, ta skydd, håll i dig"

Victoria: "Vad var det man skulle göra nu igen? Ducka, skrika, hålla i sig?"

Sen var hon och tittade på hus till henne och familjen:
Mäklaren: "Huset är byggt från grunden"
Victoria: "Är inte alla hus det?"

Jag skrattade massor!

Sen läste jag klart KOMAn samtidigt som jag tittade på Boston Teaparty. Rätt kul faktiskt! Och nu sitter jag här.

För övrigt så ringde Veronica och berättade om en världsnyhet som jag såklart missat (jag missar allt, jag pluggar på KTH, jag har inget liv!), antagligen så har ni redan sett vad som hände i direktsänd tv häromdagen. Har ni också missat det kan ni ju kolla HÄR. Känsliga läsare varnas! (lillebror)

Nu är det bara 26 minuter kvar! OMG, vad blir det, vad blir det?

Kan ju börja med att bestämma vilken väska jag ska köpa till, det är ett minst lika svårt val! Det blir nog ett svart fodral med ljusrosa foder.


Ja, imorgon kan ni ju i alla fall hålla alla tummar ni hittar mellan 9-10 då jag skriver kontrollskrivning i KOMA. Sen klockan 19-19.15 ska jag på köraudition för nästa års spex, av någon anledning. Tydligen ska alla gå på audition i år, nya regler. Jag hoppas att jag kommer med, det skulle vara mycket snopet om jag inte gjorde det!

Nu är det bara 18 minuter kvar! Det blir en himla kort stund jag får känna mig rik den här månaden. Men det är det värt, snart slipper jag mitt tröskverk till "bärbar" dator! Jippiii!! Och nu kommer ju den allra svåraste frågan, ska jag beställa mini-DVI-DVI-kabel från apple eller ska jag chansa på att vi har en sån hemma på jobbet och jag isf får den billigare därifrån? (Mammsen - det är en kabel som gör att jag via en annan kabel kan överföra bilden från datorn till tvn, den andra kabeln får jag till ett mycket bra pris på jobbet).

Usch, jag är ju inte direkt känd för att vara snabb på att ta beslut! Och det handlar ju trots allt om en hel del pengar, snäppet dyrare än tvn till och med, men inte dyrare än tröskverket.

Nä, så här får det bli. Jag köper den med lite större hdd, väntar till nästa vecka och slipper ångra mig. Det handlar som sagt om inga pengar i sammanhanget. Och så hoppas jag att det är rätt beslut helt enkelt!
Phu! Skönt! Tråkigt bara att det ska ta sån tid för dom att byta hårddisk. Jag har sett film på youtube hur lång tid det tar i verkligheten. Det går ganska mycket snabbare än vad det har tagit att skriva det här inlägget i alla fall!

Typiskt! Nu har jag hunnit bli hungrig, jag som borstat tänderna och allt... 4 minuter innan midnatt, hinner äta nåt, borsta om och sen beställa.
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0