Modevisning, näsblod och snabba cash

Igår var det modevisning på White Room. Kristina i klassen visade sina kreationer, hur trevligt som helst!!

Efter visningen var det dags för årsmöte i Tequilaklubben

Eller, årsmöte och årsmöte, det hände i måndags också, då med väldigt många hedersmedlemmar...

Eftesom jag var lite sjuk och skulle upp och jobba idag stannade jag inte kvar till klockan 5 när dom stängde. Åkte vid halv 1 eller nåt, fick sällskap av Nisse (grannen). Vi åkte till Skanstull för att ta nattbussen därifrån. Tyvärr gick den inte därifrån vi trodde, så vi gick en låååång omväg, flera gånger fram och tillbaka, och lurade med oss en stackars tjej som skulle med samma buss. Jätteroligt var det, men rätt jobbigt med motion den tiden på dygnet.

Imorse när jag vaknade var jag inte särskilt pigg efter att ha varit lite småfebrig hela natten och vaknat flera gånger. Tog tempen när jag vaknade och bestämde mig för att jobba om den stannade under 37.5 (har i normala fall 36.8). Den stannade på 37.1 och jag hittade dessutom mitt halsgurgel. Gurglade lite och åkte till jobbet. Sminkade mig på tunnelbanan eftersom jag inte hann göra det hemma. Detta skulle visa sig vara en himla bra grej.

När jag haft min timmes lunch gick jag som vanligt på toaletten i sista sekund innan jag skulle ta över kassan för Emelie som skulle gå på lunch. Var lite täpt, så jag tänkte snyta mig och ta nässpray. Ingen bra idé! Med snytet så kom en fors av näsblod!!! Brukar få det när jag är förkyld. Så jag tog en bunt papper, gick ut till fikarummet för att ringa Emelie på interntelefonen. Dessvärre hade mitt nagellack precis samma färg som näsblodet, så det måste ha sett väldigt dramatiskt ut! Vilket det iofs var, det tog en halvtimme innan det slutade!!! Som tur var så fanns det en snäll kille som kunde ta över kassan så Emelie fick sin lunch!

Efter denna långa paus gick dagen ganska snabbt, vi hade fullt upp nästan hela dagen!

Nu är det dags att sova, förhoppningsvis är jag lite piggare imorgon.

Började förresten på en ny bok idag, Snabba cash, laddade in den i telefonen och började lyssna imorse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0