Lågavlönad

Idag har absolut inget dramatiskt hänt över huvud taget! Tänkte ett tag pilla upp näsblodet bara för att nånting skulle hända. Det brukar kännas helt okej att sitta på jobbet och få typ 200:- i timmen för att göra typ ingenting. Men när timmarna känns som tre så blir det ju inte alls särskilt bra betalt. Det suger!

Dagen har med andra ord gått riktigt segt, slog nog alla rekord i seghet trots att vi hade rätt hög omsättning på jobbet. Konstigt!

Var nästan helt utvilad imorse när jag vaknade, hade nästan fått sova en hel natt, med undantag för när jag vaknade 04.20 och hade asont i halsen, och nån panikgrät på nån sida av nån vägg. I 20 minuter!! Vad gör man då liksom?? Man kan ju inte gå och knacka på. Och man kan ju inte direkt skicka störningsjouren... (Hej. Nån gråter panikartat här bredvid. Och jo förresten, ni kan ju ta med nån hon kan prata med... typ??) Så jag sög på min helbedövande halstablett och väntade ut det hela helt enkelt (gick ju inte direkt att sova). (Stackars mina grannar i mitten av juli...)
Men som sagt, när jag vaknade 09.50 hade jag sovit oavbrutet från 04.40, så det är ju framsteg. Jag tror snart att jag är frisk! Dessutom är knölen i nacken något mindre idag, och gör inte fullt lika ont (kanske borde söka vård..?)

Imorgon är det dags för skola igen. Som tur är så börjar jag inte förrän klockan 1! Helskönt ju! Förra terminen började jag 8 varje måndag, vilket inte var nån höjdare när jag jobbat dan innan.
Imorronkväll ska jag ut och äta med lilla mammsen och lilla broren, det ser jag fram emot!


Nu ska jag sova, och lyssna lite på min talbok innan. Har dessutom börjat titta på Desperate Housewives, alla säger ju att det är så himla bra. Har kommit igenom de fem första avsnitten. Tänkte försöka komma ikapp innan det börjar om typ 2 veckor. Lär inte lyckas! (Har 67 avsnitt kvar...)



Jo förresten, nåt av det värsta jag vet är när folk vet saker men inte säger nåt. Usch och fy!

Kommentarer
Postat av: Alex

Shit vad vagt du skriver! Varför stackars grannarna i mitten av juli?

2007-09-03 @ 07:43:05
URL: http://alexkarlssons.blogg.se
Postat av: Nisse

Jag tror att du menar att grannarna hörde din hosta i mitten av Juli...
Alternativt att du konstant vaknade mitt i natten med tvångstankar att slå singstarrekord, men sedan hade du ju inget singstar hemma hos dig då...

2007-09-03 @ 09:38:42
URL: http://starfighter.lg2s.se
Postat av: Anka

Öööööh.. eller så kanske hon helt enkelt inte var så glad i mitten av juli?! isåfall hade hon all rätt att störa grannarna för vad jag har sett och hört var inte den här sommaren Lisas bästa direkt...

2007-09-03 @ 11:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0