Hjärter dam

Imorse hade jag KS i ljud och vib. Det gick väl sådär, jag hoppas att det gick bra. Eftersom sömnen varit lång med störd av grym mensvärk (inte som hon i klippet höromdagen men nästan) och jag äntligen kommit fram till vad jag skulle vara på fredag så gjorde jag det enda rätta och åkte hem efter KSen.
När jag kom hem började jag med att inventera tygförrådet och sen ritade jag en snabb skiss och åkte sen till Sicklas förträffliga tygaffär och shoppade loss. Gick även i lite andra affärer och köpte lite accesoarer och annat.

När jag kom hem kände jag mig som Candy Darling när han/hon plockar ut tyger ur köksskåpet. Jag plockade ur min påse upp rött sammetstyg och röd tyll och den tjockaste typen av vlieseline. Ur skåpet plockade jag fram rosa tyll, symaskin och tråd. Sen började skapandet.

Jag ska på fredag vara hjärter dam, och tillsammans med (förhoppningsvis) fyra till ska vi bilda en royal straight flush.



Det syns inte så bra att det är ett hjärta i nacken. Det kan stå upp som på skissen, men jag kommer nog att ha det nedfällt så det inte blir så himla varmt (vilket det lär bli i vilket fall).

Hur som helst var det riktigt kul att få vara lite kreativ för en gångs skull! Det känns som att min kreativitet blir helt dödad i skolan då allt skapande ska ske inom bestämda ramar...


Nu ikväll var jag på styrelsemöte i husets förening. Nästan alla gamla ledamöter har hoppat av så nu har vi bildat en ny styrelse. Jag är sekreterare. Fick dessutom se lokalen där uppe på sjunde våningen. HEEEEELT fantastisk!! Det kommer att bli en skithäftig fest nästa helg, det kan jag lova! Fick värsta idéerna! Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Ha en skön kväll! :)

2007-09-26 @ 21:11:43
URL: http://klinten.blogg.se
Postat av: Alex

Nice med festlokalen, nice med utstyrseln!
Men, du beställde alltså en mindre hårddisk? Underligt, typiskt dig att låta tiden vara en avgörande faktor, när man väl bestämt sig är det väl inte så bråttom?

2007-09-26 @ 21:48:40
URL: http://alexkarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0