Torsdagssvammel

Här kommer en bild på min varma nya jacka.



Idag har varit en riktigt produktiv dag. Jag började iofs med att ta sovmorgon. Detta dels för att jag hade tvättid till 00.40 inatt och dels för att jag drömde så hemskt alldeles innan jag vaknade första gången, så då kändes det inget kul att gå upp.

När jag kom till skolan hade jag ergonomilab. Den gick ut på att utvärdera belastning med objektiva och subjektiva metoder. Alltså, först höll vi en fyrakilos hantel i varje hand med armarna längs sidorna i trettio sekunder, och sen utvärderade vi med två metoder hur det kändes direkt efteråt och efter en halv minut och efter en minut. I nästa test skulle vi hålla hantlarna rakt ut. OJ vad det inte gick bra! Helt sanslöst vad svårt det var!!
Sen skulle vi även göra samma sak i ett dataprogram som räknade ut momenten i lederna.

När labben var slut var även skoldagen slut. Då åkte jag hem och åt lunch, sen åkte jag till Sickla och lämnade tillbaka den bolero jag köpte igår. Hade med mig klänningen idag så då blev det lite lättare att hitta en som passade. Hittade även en liten svart kuvertväska.

När jag kom hem ställde jag mig och rullade köttbullar! Hur ofta händer det?? Kokade även potatis till detta. Ordentlig husmans!
På tal om mat så måste jag ju berätta vad jag köpte för spännande igår! Gulbetor! Som rödbetor fast gula. Alltså så gula som rödbetor är röda...

Sen har jag även sett tre avsnitt av Desperate Housewives och städat hela lägenheten. Ganska produktivt va?

Kommentarer
Postat av: mammsen

Mycket präktig dag, må jag säga!! Köttbullar, varm jacka och städa... Samt i alla fall nästan komma i tid till skolan. I'm impressed!!

2007-11-09 @ 08:16:05
Postat av: Alex

Som gul ketchup..

2007-11-16 @ 17:51:26
URL: http://alexkarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0