ligger efter men bloggar ikapp

Ja, alltså, jag åkte upp till norr i fredags efter skolan. Bloggade nog om det så jag gör det inte igen. I lördags när jag vaknade låg det snö på marken, grannpojken stod ute på skidorna. Ganska tidigt på dagen kom mina kamrater och hämtade upp mig och vi åkte till stora staden Sundsvall. Där väntade ytterligare en shoppingsugen flicka så det blev en tur på stan. Eftersom jag inte sålt min dator än hade jag inte så mycket pengar och tänkte alltså inte shoppa så mycket. Som vanligt när man intalar sig nåt sånt så shoppade jag mest. Det blev två partytoppar och två t-shirtklänningar samt två halsband på rea.
 
På kvällen efter en middag på Max var det dags för fest. Jag hade mycket svårt att först komma på vad jag skulle ha på mig. Kunde inte ha byxor eftersom jag (som ni sett) korkat nog hade lösnaglar, snyggt men opraktiskt. Så då återstod en kjol, en svart. Men till den passade inget av det jag shoppat, så det blev bara gamla trasor. Sen hade jag vad man kan kalla en bad make up-day. Var tvungen att kleta bort allt flera gånger innan det blev ett okej resultat.

Till slut började äntligen festen. Efter en stund ringde min Stockholmskamrat som också var i stan i helgen och berättade att hennes kamrater som hon skulle ut med på kvällen hade migrän/var i Östersund, så hon joinade oss istället. Mycket praktiskt med såna kamrater som man inte behöver oroa sig för att dom antingen 1: blir nervösa när det kommer nån ny okänd människa, eller 2: inte har roligt för att dom inte känner någon.

Eftersom Sundsvallskamraterna bor typ 20 meter från utestället gick vi dit klockan 21 när dom öppnade och betalade in oss, så slapp vi stå i kö sen. Så vid kanske 12 nån gång gick vi in. Det var Halloween, fast vi var ju inte utklädda, men andra var det. Mycket märkligt!

När jag och Emma stod och dansade ställde jag ner väskan en stund mellan fötterna. Två sekunder senare (jag skojar inte) var den borta. Panik! What to do what to do? Ringde till telefonen såklart. Inget svar. Ringde igen. Inget svar. Men inte heller avstängd, så ett litet hopp fanns kvar. Efter en stunds famlande i fyllan och villan ringde jag återigen till min saknade väska, och efter kanske tredje gången var det nån som svarade!!! Det visade sig att det var en tjej som hade sagt åt sin kompis att vakta väskan åt en tredje kompis. Men väskan var ju som ni säkert förstår min och inte den tredje kompisens. Mycket förvirrande, men jag fick tillbaka väskan och ingen var gladare än jag!!

Dagen efter började väldigt mycket för tidigt, fortsatte med pizza och en hel del läsk (10 flaskor på 5 pers). Fram på dan åkte jag hem med Kramforskamraten och sov lite i soffan medan pappsen var och sjöng i kyrkan.

På måndag morgon åkte jag hemåt igen. Märkligt att vakna i sängen i Nyadal och sen vara på skolan strax efter lunch. Dagen spenderas åt projektmöte, föreläsning, snabb hemtur och lämnade grejer och sen tillbaka till skolan för Armadamöte där vi pysslade smycken.

Idag hade jag föreläsning på förmiddagen, sen på lunchen gick jag ner till kåren och bakade typ 300 wienerbröd och gjorde typ 300 mackor (ja, med viss hjälp) till "Inför Armada" som skulle hållas på eftermiddagen. Eftersom jag inte ville äta mig mätt på wienerbröd till lunch köpte jag en sallad på bibblan som jag åt de sista 20 minuterna av första föreläsningstimmen jag missade efter lunchen.

Andra föreläsningstimmen ägnades i stor del åt OC-spelet jag har i telefonen, mycket underhållande. Sen hade vi övning då jag nästan sov hela. Not good!
Efteråt var det körövning som vanligt på tisdagar. Vi började med en ny låt idag, och jag som sjunger sopranstämman sjunger INTE melodin (mycket ovanligt)! Trodde aldrig nånsin att jag skulle klara av att sjunga nåt helt obegripligt, för igår när jag lyssnade igenom den hörde jag inte ens vilken låt det var. Men efter lite övande gick det faktiskt riktigt bra. Låten vi sjöng var denna. Det kommer att bli riktigt mäktigt!

Nu ikväll har jag bara orkat koka spagetti som jag ätit med pesto, och sett två avsnitt av Desperate Housewives. Är helt slut, måste komma ikapp med livet snart nån dag! Kanske efter den 19:e?! Nu ska jag i alla fall sova.

Kommentarer
Postat av: Undrande

Hur går det med försäljningen av datorn...?

2007-11-07 @ 14:04:32
Postat av: Alex

När ska du lära dig att alla är dina fiender och vill stjäla dina saker? :P

2007-11-16 @ 17:48:09
URL: http://alexkarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0