KTH? KTP?

Ibland, tyvärr ytterst sällan, funderar jag på vad det egentligen är för skola jag går på. Idag var en sån underbar dag. En dag då jag undrade om jag gick på KTP istället för KTH. (Kungliga Tekniska Pysselskolan). Jag och Marie började bygga modell till utställningen vi ska ha nästa vecka. Alla andra har byggt värsta tekniska modellerna av sina olika prylar de uppfunnit, men vi bygger en gatumiljö och bilar i kartong och lite andra rolga grejer. Det kommer att bli hur bra som helst!! Så i helgen ska jag pimpa min bil, som nu ser ut så här:

Vi har även byggt en supersnygg lastbil:

Det ser ut som att den har blöja, men det är där vår städanordning ska löpa.. :-P

Ska bygga träd och hus till vår tjusiga gatumiljö i helgen. Bilder kommer på detta och på det färdiga resultatet sen.

Ska vi vara lite allvarliga så känns det faktiskt riktigt skönt att jag har såna roliga saker jag måste göra i helgen, för det här är faktiskt den första helgen sedan 22 september som det inte står nåt inplanerat i min kalender! Hade visserligen nästan ledigt helgen 20-21 oktober, men då hade jag tenta på tisdagen efter så det räknas inte. Jag känner att jag verkligen behöver vara lite ledig! Är helt körd i huvudet efter de här senaste veckorna!
Är visserligen inte helt ledig, ska fixa pysslet, skriva ihop ett rapportutkast, gå på styrelsemöte i husföreningen och fixa lite andra prylar till utställningen. Men jag ska vara hemma och det enda jag har tidpunkt för är mötet. :)

När jag kom hem idag lyssnade jag först klart på min talbok, sen kunde jag inte ta mig för med något, så sen klockan 14 har jag i stort sett bara legat i sängen. Nu har jag kämpat mig upp och kört in en kyckling i ugnen, men det blir inte många fler knop än så ikväll kan jag lova!

Är det förresten nån som har tips på en ny bok jag kan lyssna på nu när Tyskungen är slut? Den får gärna vara i samma genre, ni vet poliser och mördare och sånt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0