en död lever

Tänk att jag aldrig varit på kryssning förr. På riktigt alltså. För visst har jag varit på finlandsfärja en sisådär 318 gånger, varje torsdagskväll klockan 20.00 under tio års tid, men alltså inte på riktigt. Nu har jag. Alla förväntningar och fördomar infriades. Schlagerkryssning var det dessutom, det kan med andra ord inte bli bättre!

Idag har jag med andra ord varit ganska seg. Och ikväll var det personalmöte som stod på programmet. Var väldigt nära att stanna hemma och sova istället, men så här i efterhand så var det en ganska annorlunda upplevelse. Kom dit till butiken precis till stängning. Då hade dom radat upp stolar framför två 50"s plasmatvapparater där vi fick sitta. Fick wraps och läsk också. Sen började mötet, som inte riktigt var som man hade väntat sig. Istället för att diskutera förändringar och förbättringar blev vi jämförda med ett formel 1-team. Vad behövs för att bilen ska gå snabbt? Och i slutet frågade dom vad man gör när man vunnit en formel 1-tävling? Jo då sprutar man champagne på publiken, eller i det här fallet på sina anställda och sin inredning (tv-apparater, stereoapparater, you name it)... Annorlunda, jotack!

Sen gick vi till O'learys och blev bjudna på valfria drycker av chefen. Jag drack läsk. Min lever måste väckas till liv igen innan den ska få smaka alkohol igen.. :)

Nu måste jag sova! Har ergo-lab imorron klockan 10 och har ett helt gäng timmars sömn att ta igen nu...


Gonatt!

(Undra vad jag har att se fram emot nu?? Har ju längtat efter den här helgen i typ 6 veckor!!!)

Kommentarer
Postat av: Yoka

aaaamäh! Juldagen har du ju att se fram emot, tills dess ska din lever vara tillbaka i sitt ursprungliga skick! kan du hålla dej borta från alkohol till dess? =]

2007-11-20 @ 09:35:26
Postat av: Alex

Jag har väl aldrig varit särskilt julkåt?

2007-11-20 @ 18:14:46
URL: http://alexkarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0