Ännu en dag i livet

"Har du klippt dig?"
"Nej, jag har slagit huvudet.."

Dagen började med att jag slog huvudet. Det är alltså förenat med livsfara att bädda sängen på morgonen! Tjongade in huvudet rakt på hörnet på hyllan, dock inte samma hylla som förra gången jag lyckades med typ samma sak. Och inte fullt lika hårt heller. Men det gick hål ändå. Rakt på där jag brukar ha benan i håret... Så denna fick flyttas ännu lite längre till vänster, varpå mina kamrater tyckte att jag såg nyfriserad ut. Dom tyckte dessutom att det var fint, så det är väl som det sägs: Inget ont som inte har något gott med sig.

Planen var att åka till skolan till klockan nio för att skissa ihop de skisser jag inte gjort till idag. Planen gick som vanligt inte som tänkt, var i skolan kvart i tio. Köpte en fika på Brazilia och hann skissa en ynkipynkiliten skiss innan Marie dök upp, och sedan dök de andra i ergonomiprojektgruppen också upp och vi hade vårt möte. Jobbade på riktigt effektivt och var klara på inplanerad tid (när händer det?).

Efter lunch hade vi möte med den andra projektgruppen. De andra i gruppen hade kommit fram till bra grejer, och vi klurade ut lite hur kugghjul och annat skall snurra och gick sedan och konsulterade vår handledare (som är helsåld på kugghjul) och han tyckte naturligtvis att det var en supersmart lösning!
Då var vi nöjda och gick hem. Klockan halv 3 istället för 5 som det stod på schemat.

Eftersom dagen inte var slut när jag kom hem passade jag på att åka till Sickla idag istället för imorgon. Planen var ju att hitta en varm vinterjacka för datorpengarna. Tyvärr gjorde jag misstaget att inte äta något mer än en frukt innan jag åkte iväg. Så när klockan började närma sig halv 6 och jag snurrat runt och provat säkert tio olika jackor var jag ganska hungrig. Shoppade lite blandade kläder till vardags och till tisdagens fest och shoppade till slut även en jacka. Det blev en svart lång dunjacka på MQ. (kanske kommer bild imorron när jag har städat fram kamerasladden)

Sen var planen att storhandla på Willys. Eftersom jag vid det här laget var nästan döende av hunger gjorde jag det enda rätta: Gick in på Ica och köpte en banan och en ölkorv. De hade även provsmakning på oliver och Kalles med banan! Och tro det eller ej, Kalles med banan var inte så äckligt som man kunde tänka sig! Det smakade varken mycket av kaviar eller banan, helt okej alltså. Inte så att jag skulle få för mig att köpa en tub, men ändå.

Och till slut hamnade jag på Willys och handlade det jag minns från inköpslistan (hade tappat bort den i väskan, och orkade inte leta reda på den).


Nu ikväll har jag tvättat och sett på Desperate Housewives. Och nu är klockan snart 1 och jag börjar 8 imorgon. Dags att sova!!

Kommentarer
Postat av: Nils

Fin jacka, men har du inte en sån redan??

(Förebyggande syfte)

2007-11-08 @ 06:40:33
URL: http://den.kan.du

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0