annorlunda dag!

Idag var en väldigt ovanlig dag på jobbet. Dagen började som vanligt, jag började klockan 12, lugn förmiddag innan lunch klockan 14. Jag hade ett par ärenden (shopping) att uträtta innan jag tänkte köpa mat, så jag gick en sväng i gallerian. Skulle precis ställa mig i kön på Indiska för att köpa ett par leggings när en hög signal ljöd i gallerian. Det var brandlarm. Alla uppmanades att ta sig ut genom närmaste utgång. Så jag gjorde som jag blev tillsagd, utan att få köpa leggings :(. Hade dessutom jackan kvar i omklädningsrummet på jobbet, så jag fick frysa! Som tur var så hade jag ett paraply i väskan, så jag slapp i alla fall bli blöt av regnet.
Tänkte att jag kunde ju inte stå där, utanför min närmaste utgång och frysa i all evighet, så jag gick runt gallerian till jobbets närmaste utgång där mina kollegor stod och frös (fast dom hade ju i alla fall hunnit ta med sig sina jackor).
Nu var det alltså bara att invänta brandkår, och att dom kollade av hela gallerian (typ 150 butiker). Kul! Så vi gick till pizzerian vid tunnelbanan. Dom har nog aldrig haft så bra omsättning som idag! Jag fick i alla fall äntligen lite mat.

När vi sedan fick gå in, ungefär två timmar senare, dröjde det inte länge (ungefär en kvart) innan vi hörde samma larm igen. Butikerna fick utrymmas ännu en gång, men larmet slutade ganska snabbt denna gång, och några minuter senare sa dom att det bara var ett test. Smart!

Till slut kom kunderna i alla fall tillbaka. Men nog var dagen annorlunda!

Nu måste jag snart sova, imorgon är det heldagsrapportskrivande som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0