Odligen går framåt!

För några veckor sen (snart två) inhandlade jag ju en balkonglåda och tre krukor och tre sorters fröer. Så här långt har jag kommti i min odling!! Till vänster är basilikan (som kom upp först av de tre), i mitten är timjan som ÄNTLIGEN har visat sig, trodde fröna var döda eller nåt, och till höger är ruccolan.

image88
Jag är väldigt snäll mot mina plantor, och tar in dom på kvällen och så, så dom inte ska frysa! (Har hört att basilika är himla känslig). Jag funderar på att köpa en låda till och ha kanske rosmarin och oregano, men det får bli senare. Just nu har jag gått och kärat ner mig i en telefon. Samsung, såklart (borde få spons snart). Och dessutom har jag spanat in en ny dator som jag nog ska köpa efter sommaren. Är lite less på att ha en bärbar som inte är bärbar utan kärra (4,5 kg!) och är dessutom less på att ha en dator som knappt funkar. Har därför spanat in en macbook, 13.3 tum istället för 17, och "It just works". Får jobba lite först så har jag nog råd sen.

Nu måste jag fortsätta med pluggandet, har tenta imorgon i DoP B (Design och Produktframtagning B, läs Maskinelement). Det är svårt och väldigt mycket att lära sig! Ska åka till skolan och plantera mig där resten av dagen när jag har käkat lunch. Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0