Mina gröna fingrar...

Jag har inte särskillt gröna fingrar alls. Men i förra veckan köpte jag en balkonglåda till min lilla franska balkong. Jag tycker att det är ganska värdelöst att odla saker man inte kan äta, så jag planterade ruccola, timjan och basilika. Läste noga på fröförpackningarna och gjorde precis som det stod. Planterade timjanen och ruccolan ute och basilikan inne under plast. Två dagar senare, i lördags, var jag så arg för att inget hänt. (vem har tålamod??), men sen när jag kom hem från Fia på natten så hade faktiskt basilikan börjat titta upp!!! Och nu regnar det, så nu har jag tagit in timjanen och ruccolan också för att dom inte ska drunkna. Hoppas att dom kommer upp snart också.
Så här ser det ut iallafall:
image87

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0