Flest kompisar vinner

Nu var det längesen jag skrev här. Har haft fullt upp med skola och annat.

Igår var det iallafall dags för stor ESC-final. Jag var hemma hos en klasskompis och lagade massa sushi som blev klar ungefär 2 minuter innan finalen började (bra tajming eller vad??).
image86

Det var rätt många dåliga låtar, speciellt efter Sverige var det ett stim.
Men jag har räknat ut att det inte handlar om bra låt i den här tävlingen. Visst, den som vann var helt okej. Men det handlar om att ha många kompisar, i detta fall grannländer. Så jag plockade fram mitt gamla skolatlas och såg att Serbien har hela 8 grannländer! Hur många har Sverige? Två! Tre med Danmark som vi bara sitter ihop med genom en bro.

Så vad ska vi göra för att lyckas vinna då? Antingen måste vi skicka nåt helt fullkomligt gräsligt, som Ukraina. Fast han är ju tydligen nån slags jättekänd komiker i östländerna, och Ukraina har också jättemånga grannar (7, varav 6 som var med och röstade igår).
Eller så får vi skicka nåt som verkligen ALLA känner till. Jag ser bara en lösning: Abba! Andra förslag??

Kommentarer
Postat av: Kusin Anna

Slog nog rekord i att somna flest gånger under en final - typ 3-4 ggr! Vaknade upp mitt i Ukrainas bidrag och trodde att jag drömde en mardröm... Otroligt många dåliga låtar var det iaf!!

2007-05-13 @ 16:27:47
Postat av: Anonym

Ett förslag: Sverige kan ställa upp med en låt per landskap - så kanske vi kan få 24 * 12 poäng...

2007-05-13 @ 22:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0