Första jobbdagen

Idag började jag jobba. Vaknade med världens huvudvärk, något jag inte känt på månader. Typiskt! Inga tabletter hjälpte. Dessutom var tunnelbanan inställd så jag blev lite sen. Typiskt! Jobbade på med såna saker som man tydligen gör på vardagar (jobbar ju bara helger annars) såsom plocka fram varor, se till att filmerna står i topplisteordning och såna grejer. Det var rätt lugnt typ hela dagen, så jag hann göra allt som jag skulle (tror jag, har typ ingen koll egentligen). Efter lunch gick jag till ica och köpte nektariner (JA!! ÄNTLIGEN!!) och knäckebröd och, tro det eller ej, KAFFE!! Tänkte att eftersom inget annat hjälpte mot huvudvärken kanske det var värt att testa. Visserligen var det inget riktigt kaffe, det var sån där cappucino med daim, som smakar nästan varm choklad. Och faktiskt, det fungerade.

Nu ska jag sova, ska jobba imorron också. Måste börja plugga mekanik också, har sista tentan på fredag. Tänkte börja lite smått på jobbet imorron. Det var lite konstigt att jobba idag, bara vanlig lön liksom, jag tjänar ju alltid dubbelt så mycket när jag jobbar helger... Men imorron är det ju röd dag, that's nice!

Gnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0