Tisdagsblogg

Anna: Hammarby Sjöstad, och ja, jag trivs mycket bra!!


Igår började skolan. Rivstartade med nåt som låter rätt kul, Design och Produktframtagning B. Egentligen är det bara ett täcknamn för kursen Maskinelement, vilket inte låter riktigt lika kul. Man får lära sig om kugghjul och andra prylar som finns i maskiner, och hur man själv kan dimensionera dom. Dessutom har dom i år en ny bok, vilket innebär att den inte finns att få tag i begagnad, vilket i sin tur är uselt. Den kostar 425:- på kårbokhandeln och 359:- på internet, mycket pengar!!
Idag är jag ledig. Därför bjöd jag hem ett par polers igår för att sjunga singstar, tyvärr har jag massa bangerpolers, så vi blev bara fyra stycken. Men det var ganska trevligt ändå. Jag vann alla gånger, så klart!

Nu ska jag skriva en lång lista och sen ska jag åka och storhandla. Ska baka chocolate chip cookies idag och bjuda mina grannar Nisse och Caroline, för att jag (eller egentligen Alex som stekte pannkakor) fick låna margarin och socker av dem igår. Ska nog baka bröd också. Sen ikväll är det körövning, jag som sjöng mig hes igår... :-P

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0