Helgen

Helgen har varit riktigt trevlig! I fredags hade jag och Alex planerat att gå ut eller nåt sånt, iallafall skulle vi ha kul! Vi började med att besöka kina-restaurangen här nedanför (måste ju utforska mitt nya område) och åt fyra små rätter och friterade bananer och blev jättemätta. Sen åkte vi till Gustav och Emelie (Gustav är min klasskompis) i Kristineberg. De är verkligen supertrevliga, så där blev vi kvar, och plötsligt var klockan halv 3... Men kul hade vi!
Kom väl i säng strax före 4, och dagen efter skulle spexkören komma hem till mig klockan 11för lite förkör innan vi skulle ut till Osqvik och spexstugan. Tjugo i 11 klev vi upp och snabbstädade lite och sen kom dom, och då köpte vi pizza. Alla var rätt sega eftersom att alla hade varit ute dagen innan. Sen visade det sig att hon som skulle köra den andra bilen var sjuk, så plötsligt hade vi bara en bil på sju personer... En polo. Men vad skulle vi göra, vi pressade in oss och for iväg. Som tur är så bor jag ganska nära, typ bara 15-20 minuter, om man inte kör fel... Erik körde fel... :)
När vi väl kom fram var det först företagspresentation från våran sponsor FMV (försvarets materialverk), sen var det lekar ute i snön och inne, och sen var det sittning. Det var vikingatema (vi i kören var flugsvampar) och de hade gjort supergod mat! Ugnsstekta rotfrukter och en halv grillad kyckling. Tyvärr fick vi bara en gaffel att äta med så det var lite svårt med kyckligen...
Efter middagen var det bastu som gällde. Jag badade INTE isvak!!! Hemska tanke!!! Jag var ut och gick på hälarna i snön, men där gick min gräns!
Sen dansade vi hela natten. Men jag var så trött, och hade varken nåt att sova på eller under med mig, så jag utarbetade värsta planen! Vid två planerade jag att sätta mig i en av sofforna och sen inte röra mig förrän alla hittat nånstans att sova, och sen somna där. Fast jag somnade redan innan musiken slutade spelas, för jag var supertrött!
Idag blev vi väckta vid 8, fast jag sov vidare i nästan en timme till, för vi fick ändå ingen frukost. När frukosten äntligen serverades klev jag upp, och sen städade vi och for hem. Nu är det väldigt skönt att vara hemma!

Imorron är det skola igen. Klockan 8!

Nu ska jag nog åka till Globen och handla lite mat, för jag är inte så trött som jag trodde att jag skulle vara idag, skönt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0