bye bye gärdet

Ja, tentan gick ju som väntat. Det hela började med att jag kom dit i god tid, tjugo minuter innan tentan skulle börja, och insåg att man skulle ha anmält sig. Ajdå... Rui (uttalas Rej) i min klass satt i samma sits, förutom att han skulle höja från en fyra till en femma, och jag skulle klara tentan... Så vi skrev upp oss på en lista och satte oss och väntade. Han försökte även lära mig hela kursen från sitt sammanfattningsblock... :) Tanten som var utetentavakt var lite arg för att det var så många som inte anmält sig, men gjorde ändå vad hon kunde, och efter en kvart fick de två första på listan gå in och skriva i en sal. En liten stund senare fick vi andra också skriva. Men jag hade ju inte pluggat nånting, så jag gissade lite på ett tal, fick totalt hjärnsläpp på det andra jag behövde klara, så nu blir det att skriva om kursen till hösten... Hoppas på en bättre föreläsare då, så man förstår nånting!

På hemmafronten går det bättre. Efter den katastrofala tentan åkte jag ner på Fältan (är inte så frisk än att jag orkar gå) och köpte Bamyl koffein, som dom gör så mycket reklam för på tvn. För Ibumetin har inte hjälpt mot huvudvärken jag haft de senaste dagarna. Och dessutom var jag tvungen att bli lite pigg så jag skulle orka packa ikväll. Och faktiskt så funkade de riktigt bra, huvudvärken är borta. Visserligen kan det ju bero på att jag varit stressad för diffen och så, som nu ligger bakom mig. Men jag har faktiskt fått en del gjort. Visst ser det ut som ett slagfält här, men alla hyllor och tavlor och krokar är nedtagna och hålen är igenspacklade. Nu har jag bara två stora problem, och det är sängen och soffan som ingen visat intresse för... Så jag hoppas att jag har ett förråd som dom ryms i!!

Nä, kanske dags att ordna samman grejerna här. Just nu är det kaos!

Imorron lämnar jag Gärdet! Får väl se hur snart jag får internet och kan blogga igen.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0