Äntligen internet

Nu har jag internet igen. Igårkväll funkade det inte, så idag plockade jag fram papprena från tele2 för att leta reda på telefonnummer till teknisk support, men då fungerade det så lydigt så... :)


Vad har hänt då? MYCKET!!

I torsdags bar självaste flyttlasset iväg, i lilla A-klassen, fyra lass. Sen var klockan mycket och ingen tv och ingen säng var inhandlad. Jag tyckte att vi kunde vänta med tvn eftersom sängen trots allt var viktigare. Men den eviga optimisten Alex tyckte att vi skulle satsa på båda, med start med tvn. Sagt och gjort. Klockan halv 7 var tvn inhandlad och vi styrde söderut för att hämta farbrorns bil. Just när Alex satt och beklagade sig om hur usel A-klassen är, som börjat med ännu ett underligt ljud från motorn, dog bilen. Tvärdog! Som tur var så var vi ganska nära farbrorn, så Alex ringde honom som kom med bilen och vi lämnade lilla A-klassen på parkeringen till Älvsjömässan. Sen blev det en jäktig tur på Ikea, där vi fick med allt på listan, inklusive säng.

På fredagen piffade jag bäst jag kunde i lägenheten och på lördagen kom mammsen och pappsen. Då blev det ännu en tur till Ikea, där en stor tv-hylla inhandlades, samt lite annat bra å ha. På kvällen skulle jag och pappsen sätta ihop hyllan. Tyvärr var hammaren kvar på Gärdet, så vi använde oss av varsin ankelboots-klack. Det var svårt och kämpigt och hyllan tog upp ungefär hela lägenheten, men efter ett par timmars slit och en matpaus (mammsen höll sig i köket/hallen och lagade mat) fick vi upp åbäket. Skitsnyggt!!!

På söndagen åkte Alex till Åre, och jag åkte till Gärdet och städade. Mor och far kom också och hjälpte till, så efter ungefär fyra timmar var det klart. SKÖNT!! På kvällen, efter att ha kört möbler och grejer hit och dit, var vi på konsert i slottskyrkan. Jättetrevligt! Snöstormen ven i taket och jag var skittrött och slumrade nog en snabbis... :)

Måndagen och tisdagen ägnades åt att uträtta massa grejer, skicka in papper och köpa viktiga saker och utforska området jag bor i. På måndagen lämnade jag även nycklarna till gamla rummet, vilket var väldigt skönt!

Igår inhandlade jag äntligen mitt playstation och mitt singstar! Kuuul!!!

Och idag ska jag inhandla en fruktskål och ett par diskhandskar. Viktiga prylar! Men först ska jag äta frukost och kanske sjunga lite singstar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0