2007 the best year ever!?

No more champagne and the fireworks are through...

Nu är det ett helt nytt år. 2007. Och då är det väl hög tid att reflektera en aning över året som passerat. 2006 var ett himla bra år, kanske det bästa? Det har i alla fall hänt mycket i mitt liv.

Året började naturligtvis med nyårsdagen, jag var förkyld och Alex var uppe hos mig i norr. Inte långt senare åkte jag till Åre med klasskamrater, och även Alex var med där på ett hörn. Sen drog skolan igång med om jag inte minns helt fel: Amelia 2, fysik, mekanik och numme. Bara teoretiska kurser.

På väg hem från Åre började jag lyssna på talbok, vilket jag sedan fortsatt med och fortfarande gör. Har klarat av alla Wallanderböcker och några till under året. Just nu håller jag på med Olycksfågeln av Camilla Läckberg.

Självklart var det mycket plugg under våren. Men en del festande hanns också med. Den stora höjdpunkten under våren inträffade nog den 18 mars, då jag för första gången i mitt liv besökte globen, och finalen i melodifestivalen. Trots kräkslukt så var det en häftig upplevelse.

I april fyllde jag som vanligt år. Denna födelsedag åkte jag och föräldrarna ner till lillebror i Bryssel där vi spenderade påskhelgen. Mycket shopping blev det, och även god mat (inkl moules). Det var även i april jag var på jobbintervju på Grönan, fick väldigt fina vitsord från min fd. chef och gick och undrade varför dom inte hörde av sig. Till slut ringde jag upp och fick provjobba, och senare även jobb. Super! tänkte jag... Jobbade lite till och från i maj, eftersom det var väldigt lugnt i skolan då. Det var en superfin vår, varm och solig, och mycket varmt på jobbet. Jobbade fram till midsommardagen.

På midsommardagens afton kom mor och far och hämtade upp mig för en roadtrip söderut. Eftersom att jag inte var schemalagt den närmaste veckan hängde jag med. När vi i slutet av veckan, efter att ha besökt Anderssons i värmland (och ätit och ätit), kommit ner till södra danmark ringde jag jobbet och hörde om de behövde mig veckan efter. Det gjorde dom inte, så vi for vidare och hamnade efter ett tre dagars stopp i Haag i Bryssel där vi hämtade upp lillebrorn. Sen bar det av norrut igen. Det var en mycket trevlig resa förutom att mammsen mådde dåligt!

Efter resan åkte jag direkt (efter att ha sett de sju kattungar som fötts under stugan) ner till Sundsvall och Gatufesten. Superkul helg! Ringde även då till Grönan, där de sa att de skulle ringa om det dök upp nåt, vilket det aldrig gjorde... Så i stort sett resten av sommaren blev ledig för min del. Jag sov och sov, minst 10 timmar varje natt. Och solade och badade och har nog aldrig varit så brun! Perfekt! tänkte jag, då är jag pigg ända fram till sista tentan i december...

Det sket sig ju... I augusti var det dags att ta hand om de nya små barnen på skolan. Iklädd frack och schmäck och fula gula kexchokladshorts phöste vi runt n0llan i fyra veckor. 19 dagars festande under en 33 dagarsperiod. Där sket det sig med den piggheten! Dessutom gick jag upp 4 kilo som jag fortfarande bär runt på.
Hösten har ägnats åt differentialekvationer, hållfasthetslära, mekanik 2 och design och produktframtagning a. Fyra kurser parallellt (kth sucks ibland)! Diffen sket sig, omtentan den 10 januari planerades in redan i september. Hållfen väntar jag fortfarande på resultat ifrån. Mekaniken klarade jag teoridelen på. Och DoP-en är en himla flumkurs!!!

I oktober häde det i alla fall lite kul grejer förutom skolan. En dag när jag satt på tunnelbanan på väg hem till Alex ringde telefonen. Det var från OnOff i Kista, och dom ville att jag skulle komma på intervju. Jag hade ju inte ens nån aning om att jag hade sökt! :) Sagt och gjort, jag åkte dit, och veckan efter hade jag fått jobb. Varannan helg, precis vad jag önskat! Veckan därefter fick jag ett erbjudande om en lägenhet. Jag tyckte att Hammarby Sjöstad lät lite off, men tackade ändå ja. Så plötsligt hade jag både jobb och ny lägenhet!

Och nu är året slut, i december har jag jobbat en hel del, julhandel you know... Men det blir ju inte helt fel nu i januari när jag flyttar in i min nya lägenhet.


Nåja, om jag ska summera så har det här som sagt varit ett himla bra år. Jag har haft superkul, trots att det har varit rätt kämpigt.


Och så har jag formulerat fem nyårslöften:

1. Gå ner de fyra kilon (och gärna ett par till) som jag la på mig under hösten

2. Festa mer ordentligt, och inte bli så onykter som jag blivit under hösten och vintern

3. Festa mer, se fler ställen och så, vi är usla på det!

4. Ta tag i skolan och lära mig mer och prestera bättre

5. Jobba varannan helg och se till att jag har tid med det (dvs plugga på veckorna)



Och nu är det ju nytt år, så jag har börjat redan idag:

1. Har cyklat 30 minuter på Alex's pappas träningscykel

2. Blandade inte en massa olika alkoholsorter igårkväll, vilket jag tror brukar vara den största anledningen till alla minnesluckor

3. Tänkte gå ut igår, typ Spy bar och såna ställen som man borde se, men det kostade 300:- och uppåt att komma in på alla ställen

4. Har tagit med diffboken till Alex och tänkte sätta mig och försöka förstå lite nu när jag bloggat klart

5. På femman har jag faktiskt inte gjort nåt idag måste jag erkänna. Men man måste ju njuta av ledigheten också! :D


Vilken lång blogg det blev. Men nu är 2006 slut och jag förväntar mig ett ännu roligare 2007!
Jag återkommer frekvent och meddelar hur det går!
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0