vad hände?

Vad hände här??

Igår var ju första lördagen då jag inte hade nåt planerat. Men hallå! Man kan ju inte sitta hemma både fredag och lördagkväll! Då kanske man dör av tristess, eller får för sig att städa... Och plötsligt var jag bjuden på två festligheter. Så gårdagkvällen spenderades enligt följande:
Började med en drink hemma hos kusin Jenny. Fortsatte med ett par matcher biljard och sedan supergoda drinkar på Vampire Lounge. Därefter var tanken att vi skulle åka på julpub i Smörjis, men det hade blivit ganska sent, så Jenny vände hemåt och jag mötte upp mina kamrater som varit på puben vid Stadion, och så gick vi på nåt som hade varit en herrmiddag på idrottshögskolan, men nu var en galen efterfest. Det var verkligen mellanstadiediscokänsla! Gympasal, mellanstadiediscomusik, dåligt ljud i högtalarna... Dessutom hade dom byggt baren av plintar! Idrottshögskolan! HAHA, fördomar!

Fick sällskap nästan hela vägen hem av Fia och Nicklas, som åkte med samma nattbuss. Men de klev av några stationer innan Skanstull, och där klev en störd kille som jag råkade prata med en gång förut på nattbussen. Han är utländsk och ville bli min bästis, jag var dum nog att låta honom skriva in sitt nummer i min telefon, var tvungen för att bli av med honom. Tog naturligtvis bort det, eftersom jag inte var särskilt intresserad av att bli bästis med honom. Men nu klev han alltså på igen så jag försökte gömma mig så bra jag kunde i min jacka utan luva, men han satte sig ändå bredvid mig och försökte prata. Så jag stirrade noga ut genom fönstret och sa på tydlig svenska att han skulle vara tyst. Tror det funkade, för han var tyst de två stationerna innan jag skulle av. Phu!

Kom hem jättesent eftersom jag först fick vänta 22 minuter på tunnelbanan och sen 16 minuter på nattbussen. Somnade klockan 4!!! Tänkte som vanligt att då borde jag sova till 12 för att få mina 8 timmar, men tänkte att jag säkert skulle vakna vid 9-10.
Helt galet när jag vaknade och klockan visade 15.09!! Jag har helt missat dagen! Det är mörkt ute!

Nu borde jag nog äta frukost. Eller middag...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0