Tentaplugg vs fika

Nu är det inte många dagar kvar innan jag äntligen får jullov. Jag längtar så!

Igår började jag tentaplugga inför sista tentan innan lovet. Indek. Dvs industriell ekonomi. Det är en helt sjukt tråkig kurs som endast går ut på att korvstoppa oss med olika begrepp. Skitenkel matte som till och med jag klarar av men resten..?!! Men på ett sätt kändes det i alla fall bra igår, lyckades räkna igenom och förstå drygt två tentor bara sådär. Det är inte ofta man gör det första pluggdagen. Visserligen kollade jag i facit på de flesta frågorna, men alla tentor är rätt lika så räknar man några till är det nog inte så svårt. Kan man ju hoppas...
För ett par dagar sen funderade jag på hur många tentor jag egentligen klarat på första försöket. Kom fram till fyra (!!). Det innebär att jag har haft rätt många omtentor...

Idag har pluggandet dock inte gått lika bra. Har mest bara fikat bort hela dan. Började med att bli typ två timmar senare än planerat. Sen fortsatte dagen med konstant fika och bara lite tentaräkning fram till fem. Då gick jag på körövning/köravslutning. Detta firades med knytisfika. Tjejerna hade köpt med sig godis och kakor och killarna hade bakat själva. Gulligt!

När jag kom hem hade jag tänkt städa lägenheten. Men jag var tvungen att gå till konsum och köpa frukost och middag, och sen var klockan nio. Då kom jag på att jag inte ens börjat med min del av presentationen inför morgondagens muntliga redovisning av ergonomiprojektet. Så den har jag gjort fram till nyss typ.

Så nu vet jag inte när jag ska hinna städa. Imorron ska vi på Stand Up på Syster och Bror på skolan. Det ska bli himla kul, det är snyggingen Mårten Andersson som ska uppträda. :)

Nu ska jag lägga mig och se SATC innan jag sover. Bye

Kommentarer
Postat av: Alex

VAAAAA!??! AAAAA!! FYRA!???? Puh.. :P

Schysst timing på inlägget förresten :)

2007-12-19 @ 11:27:43
URL: http://alexkarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0