ett år av konsumtion

Nu är snart året 2007 slut. Det har inte varit mitt bästa år, men ska jag sammanfatta det så skulle jag kalla det ett konsumtionens år. Jag har jobbat 19 timmar varannan helg det här året plus sex veckor i somras ungefär och således tjänat ganska mycket pengar för att vara fattig student. De pengarna finns inte kvar. Inte en enda krona. Numera ser de ut till exempel så här:

Nästa år ska jag försöka spara mina slantar istället för att slösa. Jag menar, nu har jag ju allt man kan önska sig, typ. Men sen ska jag nog inte ge några fler nyårslöften, de fem jag hade förra nyåret har ju inte gått så bra.

Nu har vi i alla fall ätit nyårssupé på Max (orka laga mat!) och ska snart börja festa. Maja ska bara städa först (fråga mig inte varför man städar innan en fest) och så ska vi duscha oss lite eftersom vi inte har duschat sen förra festen...


Gott slut på 2007 och gott nytt 2008!
Hoppas att ni runt 19 läsare ska ha ett lika bra år som jag ska!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0