En synnerligen god jul...

Så var julaftonen snart över igen. Ett helt år till nästa. Jag är ju inte riktigt den mest julpositiva människan i världen, så den här dagen har varit alldeles perfekt. Förutom att jag har varit sjukt trött hela dagen på grund av ingen sömn.

Kom i alla fall fram till Härnösand vid 1-tiden då hela familjen mötte mig. Åkte sedan hem via ica. Fikade lite och började sedan klappa in paketen. (Begreppet att klappa in kommer från en tjej på mitt jobb förra året som frågade om det fanns nånstans man kunde "klappa in" prylen hon köpte, så sött!). Sen kom tomten och delade ut alla paket. En riktig höjdartomte var det. Kanske lägger upp bilder när jag packar upp kamerasladden sen.

När paketen var utdelade var maten klar, så vi började med förrätten som bestod av parmalindad sparris med brie och tomat (nej, ingen julmat här inte!). Sen öppnade vi varsin klapp innan varmrätten som bestod av lammstek med hasselbackspotatis och trattkantarellsås. Efter maten klappade vi upp resten av klapparna. Av nån anledning så lyckades jag öppna 5 rosa grejer på raken!! Försöker dom antyda nåt eller?!! (bilder kommer) Sen fick jag några med annan färg också, men majoriteten var rosa...

Strax innan Karl-Bertil höll jag på att somna, och nu är jag astrött. Så snart ska jag nog gå och lägga mig om jag inte hittar ny energi nånstans...


Imorgon väntar släktmiddag hos kusin Marcus och sedan utgång i Kramfors med tillhörande pyjamasparty strax intill Ingers GK.

Ska blogga lite om mina klappar också, men inte nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0