Dagen då rullgardinen förblev nere

Eftersom gårdagen började väldigt sent, 15.09, så var det inte helt lätt att få dagen att sluta tidigt. Låg med andra ord vaken ett gäng timmar, till halv 3 ungefär. Sen skulle jag upp klockan 6 imorse för att hinna duscha och komma i tid till slutredovisningen. Snoozade kanske två gånger, var rätt trött där imorse, missade till och med att dra upp rullgardinen (!!), sen duschade jag länge och segade på. Dessvärre hade jag helt glömt bort hur jag lyckats stänga jackan fel på lördagsnatten, och sedan varit tvungen att kliva ur den för att jag inte kunde öppna den ens med allt våld i världen... Så imorse var jag tvungen att plocka fram en tång och laga jackan och missade därför tvärbanan som jag tänkt åka med. Och kom naturligtvis försent, men precis i tid tills första redovisningen började.

Eftersom att jag och Marie redovisade på delredovisningen för nån månad sen var det andra halvan av gruppen som fick redovisa idag, vi kunde alltså bara slappna av och lyssna.

Efter redovisningen hade vi massor att göra inför utställningen imorgon. Vi skulle bygga ihop modellen, fixa montern med posters och hand-outs. Men allt har verkligen gått vår väg i projektet den senaste tiden. Maria hade en kompis vars mamma jobbar på tryckeri, så hon har tryckt upp supersnygga posters till oss. Och modellen byggde vi ju i helgen jag och Marie. Så då återstod lite små trycksaker, så vi satte oss i datasalen och pysslade ihop lite. Sen gick vi upp till vår lärare för att få det utskrivet, no problems! I färg och allt! Och sen hade vi plötsligt bara en sak kvar att göra, nämligen att rita upp en förvirrad gubbe i naturlig storlek. Men även detta gick smidigt och snabbt, så sen kunde vi gå hem. Klockan var då typ halv 5, och jag kan gissa att det säkert är flera grupper som fortfarande bygger på sin modell. Fast de kanske å andra sidan är lite bättre gjorda än våran. :)

Inför den här utställningen har ett PM gått ut till utvalda medier, där bland annat vårat projekt var beskrivet. Detta resulterade idag att ABC hörde av sig och ville intervjua oss. Hmm... Våran modell ser ut så här:
image160

och vi går tredje året på en teknisk högskola med relativt gott rykte. Så eh.. vi tackade vänligt men bestämt nej till intervjun. ("Jaha? Och ni går i trean alltså??! Och detta är nåt ni byggde på dagis eller??!!") Tror de kan hitta några som gjort lite bättre och seriösare modeller. En grupp har till exempel svetsat ihop en bagagevagn i naturlig storlek...

Vill ni läsa mer om utställningen och vårt projekt kan ni gå in på www.dopexpo.itm.kth.se och där klicka på nåt av de slumpade för att sen välja "Sweep the Street" i rullgardinen för DoP C.

Efter skolan åkte jag och hälsade på lilla mammsen i hennes lägenhet som hon bor i nu hela veckan. Hon bjöd på ost och vin och goda kycklingbiffar. Mycket trevligt!

På vägen hem passerade jag Lidl där jag köpte ett klio fruktkolor för 25:- så vi har nåt att bjuda på i vår monter. Passade även på att köpa en massa bra att ha-mat som jag ska blogga om en annan dag. Nu ska jag sova! Gonatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0