Dagen då jag fick extra tid

Idag vaknade jag klockan 8. Var rätt pigg, men tänkte att när jag nu ställt klockan med snooze-marginal tyckte jag att det var lika bra att snooza en stund. När klockan sedan var 8.09 klev jag upp, bäddade sängen och städade nästan hela lägenheten. Har kvar att diska och dammsuga hälften. Det tar jag på söndag morgon.

När detta var gjort kollade jag när Berwaldhallen skulle öppna, vilket visade sig vara klockan 12. Detta gav mig rätt mycket tid över, så jag gick ner på gatan för att köpa en julklapp - min första för året.(Check!) (ja, planen är ju att köpa de resterande tre på söndag, på jobbet, med onoffkortet. Så dålig är jag! Köper julklappar på kredit :))

Sen när klockan började närma sig halv tolv hade jag hunnit med massor: Duschat, städat, shoppat. Hade dessvärre bara en liten macka att äta till frukost så jag fick ont i huvudet.

Men så åkte jag in till stan, Sergels torg, för att ta bussen till Berwaldhallen. När jag kom fram var det 9 minuter tills bussen skulle gå, detta gav mig tid att gå ett varv på julmarknaden på torget. (Check!) Insåg rätt snabbt att det var typ den tredje gången jag var i stan den här terminen. Sjukt egentligen! Tänkte förra vintern att när jag flyttade skulle jag kunna hänga på stan på väg hem från skolan jätteofta. Har hänt totalt noll gånger på ett år... Senast jag planlöst promenerade på stan var nog nån gång i somras.

Det var tjusigt på stan, solen sken och det var alldeles lagom kallt. Ingen snö förstås, men det var ljust och fint. Fick se NK:s julskyltning från bussen också! (Check!) Och på en korvkiosk hade dom satt upp jätteglittrigt glitter som glittrade jättefint i solen!

Väl framme i Berwaldhallen var det så som det var sagt! De hade fått in mitt busskort! Hur osannolikt är inte detta efter en månad?! Och i Berwaldhallen av alla ställen! Jag tappade ju det på tvärbanan! Och hur fick dom tag på mitt nummer? Hade skrivit namnet på kortet, men det var avskavt i mitten så det stod bara Lisa Wär---ård. Och han som skrev mitt personnummer skrev ju tvåan uppochner. Mycket mystiskt!

Sen åkte jag till skolan och satte mig och pluggade. Kom hem nyss. Ekonomi är inte kul, det är liksom bara korvstoppning. Allt heter i stort sett samma sak men betyder olika saker som ingen förstår hur man ska använd. Det längsta ordet är nog kapitalomsättningshastighet, 27 bokstäver. Svaret på det är typ 4 eller så.

Nu ska jag packa morgondagens festoutfit. För imorgon är ju inte bara the big big tenta-dag utan också the big big tentapub-dag! Det ska bli grymt kul! Det är liksom sista natten med gänget på ett sätt, efter jul splittras vi upp och ska inte läsa så mycket med varandra längre.

Det bästa av allt är att imorgon vid den här tiden har jag jullov. Dagen jag aldrig aldrig aldrig trodde skulle komma är faktiskt här om sådär en 23 minuter! Yey! Bara två dagars jobb och sen är det 23 dagars ledigt som gäller!

Kommentarer
Postat av: yoka

"Så jag gick ner på gatan för att köpa en julklapp" Jag garvar så tårarna rinner. Otroligt rolig mening =) Tack för den höjd punkten idag!

2007-12-22 @ 11:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0