snart

Ännu en rätt oproduktiv dag på pluggfronten. Typiskt!

Har träffat Alex för förmodligen sista gången på väldigt länge. Konstigt! Men hade vi varit tillsammans fortfarande hade det varit mycket jobbigare. Nu känns det på nåt sätt rätt bra att han ska åka, så vi kan börja om på varsitt håll, fast jag är ju förstås kvar här... Fast avsked är aldrig roliga, hursomhelst. Ska bli väldigt spännande att höra hur det går för honom därnere! Frankrike har ju liksom alltid funnits där så länge jag känt honom och jag hoppas för hans skull att det går bra för honom.

Har även varit på lägenhetsvisning, inte åt mig utan som ombud. Spännande att se in i andras liv! Värsta seriösa tanten som bodde där, med lista och allt, och så fick man gå in en och en och titta på lägenheten. Tog lite tid eftersom jag inte är bäst på att passa tider, men det var nog väldigt praktiskt eftersom det inte blev fullt med folk därinne.

Nu på kvällen har jag sett film, Underbara älskade. Tragisk typisk svensk film. Vackra skärgårdsmiljöer, ångest, naket (både tjejen och Nyqvist), gamla cyklar, you name it! Det var två saker jag störde mig på ordentligt. För det första, alla dessa klaffel!! Har inte riktigt reagerat så mycket på sånt sen jag slutade media för tusen år sen, men i den här filmen var det enormt, speciellt i första halvan. Sen var det ett piano som han hittade hemma hos tjejen, som hon inte ens visste att hon hade i huset, och det var inte ett dugg ostämt. Skumt och rätt osannolikt! Inte för att jag är värsta pianoexperten, men jag antar att de blir det om de har stått tills huset börjar ruttna.

Fick testa Alex's Macbook idag också, fun! Längtar tills jag kan köpa min nu!! Måste bara få pengar först, och lyckas sälja min gamla förstås. Nån som vill köpa??

Nu ska jag sova, imorron MÅSTE jag ta tag i termon. Ska även ta tag i att få tag på ett träningskort vilket jag inte gjorde idag. Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0