Rabattkupongshopping

Igår när jag kom till skolan för att träna stod det en kille ovanför tunnelbanan och delade ut små häften. Tänkte först inte ta nåt för att dom alltid är så irriterande dom som står där. Men så såg jag att det var från Fältöversten, mitt gamla stamshoppingställe, så jag tog ett häfte ändå. Det visade sig vara ett gäng rabattkuponger på en massa affärer där. Och eftersom jag ändå hade tänkt shoppa idag så valde jag Fältan att shoppa i. Hade dessutom ett par andra rabattkuponger som jag tänkte utnyttja.

Sagt och gjort, gick upp i gryningen (vid kvart i 10) och åt frukost. Lyxig frukost idag, eftersom jag storhandlade igår. Ägg och mackor och juice och såna lyxiga grejer!! Sen gav jag mig iväg. Började på Indiska där jag hade 20% på valfritt plagg. Köpte en långärmad svart baströja i supermjuk bomull. Den var rätt billig redan innan rabatten. Betalade typ 63:- för den.
Sen gick jag till Crispin där jag hade 20% på skor. Hittade ett par jättejättefina, precis såna som jag hade tänkt mig! Lade undan dom en stund för att fundera. Hittade ett par Ecco i liknande modell på vägen ut som jag bestämde mig för att prova sen innan jag bestämde mig. Men jag vandrade vidare.
Nästa stopp var Make Up Store. Där hade jag tre rabattkuponger från .se-tidningen. Tag 2 betala för 1 ögonskugga. Så jag tog 4 och betalade för 2.

Sen gick jag till Sisters där jag hade 30%. Köpte en vit söt topp.

Efter detta gick jag till BikBok där jag hade hela 50%! Provade en massa linnen och toppar, men föll till slut för en svart höstjacka! Tänkte att det är lika bra att passa på, när det börjar bli dags för höstjackor är dom ju ändå bara slut. Så jag slog till och betalade 249:- istället för 499! Inte helt fel!!

Gick även till Lindex där jag inte hade nån rabattkupong. Köpte lite underkläder trots detta.
Sen gick jag till HM och köpte en grå topp.

På slutet av rundan gick jag tillbaka till Crispin och provade Ecco-skorna och jämförde med de jag testat innan. Eccosarna var lite för mycket flygvärdinna, så jag slog till på dom första.


När jag åkte hem klockan halv 2 hade jag åtta påsar! (I den åttonde låg linsvätskan från apoteket). Kände mig inte helt nöjd med shoppingturen eftersom att dagens mission var att hitta ett par skor (vilket jag gjort) och två väskor (vilket jag inte gjort!). Åkte därför hem och lämnade av alla påsar och tog sen bussen till Sickla. Lade allt mitt hopp till Åhléns, vilket visade sig vara en nitlott. Däremot hittade jag två bra väskor på Accessorize! YES! Uppdraget slutfört! Köpte även lite slingmedel och lök på Ica.

Känner mig riktigt nöjd med dagens fynd. Vet inte om plånboken är lika glad. Men jag får ju csn om några veckor så förhoppningsvis så klarar jag mig.

Nu ska jag försöka gå in mina nya skor så jag kan ha dom på alla fester till veckan.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0