Nystart

I'm back!
Nytt liv. Ny frisyr. Ny design. Ny musik i lurarna.

Nu har jag varit singel i fyra veckor och en dag. Jag börjar vänja mig vid tanken nu, men tro mig, det har inte varit några roliga fyra veckor.

Det som gjort mest ont är hur otroligt fort man tydliven kan bli överkommen, bortglömd och utbytt, efter två och ett halvt år tillsammans! Och det som jag saknar mest är att ha någon att dela allt med. Nån som man kan smsa till om minsta skitgrej närsomhelst. Och nån som förstår en och känner en in i minsta tanke.

På något sätt måste jag hitta tillbaka till mig nu. För ska sanningen fram så har jag nog inte varit helt och hållet mig själv de senaste dryga två åren. Jag har anpassat mig alldeles för mycket så att jag har glömt vem som egentligen är jag. Nu börjar jag inse att det inte är sunt att leva i ett sånt förhållande. Man ska inte gå runt och känna att allt man gör är fel. Det är så sant som man så ofta hör, att kärleken är blind. Under denna tid har jag gått och trott att Alex är den rätta, att det inte finns nån bättre i hela världen och att det är honom jag vill dela mitt liv med. Nu börjar jag förstå att det kanske finns nån som är bättre, nån som bryr sig mer och har mer kärlek att ge. Nån som förstår att det inte spelar störst roll hur mycket man får gjort, utan att det kanske är viktigare hur man behandlar sina närmaste.
Alltså, jag har inte hållit på och lidit i 2,5 år. Det har varit en helt underbar tid, för kärleken är som sagt väldigt blind. Alex är en superfin människa, jag kommer förhoppningsvis att behålla honom som vän och som teknisk support och så.

I början av sommaren tänkte jag att det här skulle bli den bästa sommaren ever. Till och med bättre än förra sommaren. Som ni säkert förstår har den inte blivit det. Jag satsar därför på en superduperbra singelhöst. Jag har redan anlitat Fia, Jenny, Marie och Emma som mina singelcoachar. De ska lära mig allt de kan! Och bättre lärare kan man ju inte hitta, de är ju enligt Gustav de optimala singlarna...
Jag har ju liksom inte varit singel på ett par år, och har redan upptäckt ett problem. Sist jag var singel var jag 20 år, när man var ute när man var 20 år kunde man rätt lätt se vilka som var "för unga", dvs typ -86:or. Nu är jag 23 år och det är inte riktigt lika lätt längre!!! Jag menar, dom yngsta som kommer in på krogen är fem år yngre än mig! Och det är inte alla det syns på hur gamla dom är, tro mig, jag tar leg på alla som handlar med kort på jobbet, det är inte sällan man får en chock!


Ikväll har jag och Jenny iaf varit på Grönan på Sommarkrysset och spanat in Måns
image96

och Martin, vår gamla fysikkurskamrat
image97
mfl.

Det hände massa spännande saker också. Jag blev tafsad på rumpan!! (Dock av en tjej som trodde att jag var hennes pojkvän...) Blev även uppbjuden av en tunnhårig medelålders man när vi tittade på alla gamla söta människor vid styrdansen (jag tackade nej). Och just det, blev brutalt petad i sidan av en tjej för att jag stod på hennes sko också.
Sen promenerade jag från Slussen till Skanstull för att glo på folk och njuta av sommaren (det var ju trots allt typ första dagen på året jag åkte hemifrån utan långärmad). Under promenaden fick jag ett 'Hej!' av en kille som jag inte hann se och några busvisslingar. Inte illa!

Det roligaste var nog ändå när jag satt och väntade på tvärbanan på Gullmarsplan. Den är av nån anledning alltid försenad! ALLTID! Ikväll var den extra jätteförsenad. Tio minuter!! I väntan på tåget var det två tjejer i yngre tonåren som roade sig med att gå nedåt i rulltrappan som går uppåt. När det sedan anlände 6 vakter till perrongen (vilket som jag senare förstod var anledningen till att tåget var så sent, två killar skulle alltså omhändertas) var detta mycker mer intressant än rulltrappan. De sprang fram och frågade dem om ALLT! Batongerna, mobiltelefonerna, komradion, skyddsvästerna, musklerna, äktheten i tjejvaktens hår, you name it! När tåget sedan kom skulle ju vakterna jobba, något som inte riktigt tjejerna förstod. "Vaddå? Har det hänt nåt?!" No shit! Sex vakter... De stökiga killarna klev av tåget så vakterna klev inte på. Tjejerna var däremot väldigt nyfikna och började förhöra tågvärden. Haha!


OJ!! Nu är det värsta fyrverkerierna över Sickla. Tyvärr ser jag bara pyttelite av dem från min franska balkong.

Dags att sova så jag får nåt gjort imorron. Ska åka till Kista och hämta min router som kommit, och så ska jag försöka fixa hemtelefon. Snacka om vuxenpoäng!! (Kan få det superbilligt genom jobbet). Dessutom måste jag plugga termo. Hade ju tänkt börja i måndags, det blev inte av. Började i onsdags med Marie, vi orkade sitta ungefär 1½ timme. Satt några timmar igår, men nu börjar tentan närma sig...

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0