En historisk dag!

Idag är inte bara dagen efter att jag skaffade hemtelefon. Idag är även årsdagen för en väldigt stor händelse i mitt liv. Det är nämligen femton år sedan första avsnittet av Rederiet sändes idag. Och jag minns det som, ja inte igår direkt, men jag minns det. Bassoffan i Kramfors, Ewa satt och kollade, jag undrade på vad. Ny serie, sa hon, började för en kvart sen. Och på den vägen var det. Varje torsdag satt jag bänkad klockan 8 i tio år... Och nu ligger hon på havets botten!! Sorgligt, jodå!

image83

Det har även hänt andra roliga saker detta datum. Som för tre år sen till exempel. Då föddes mitt första lilla kusinbarn (GRATTIS AGNES!) den här dagen. Det var OS minns jag, pappsen tyckte att hon skulle heta Carolina efter Klyft som gjort bra ifrån sig... Jag minns precis vad jag gjorde på kvällen den dagen också, nåt som förändrade rätt mycket en kort tid i mitt liv.


Idag har jag firat minnena av allt det här med att sitta i skolan 8 timmar. Det var lite mer folk i rörelse på skolområdet idag än vad det var förra veckan. De små barnen började ju idag!
När jag kom hem var jag helt körd i hjärnan, så jag tog en promenad. Gick upp på berget i byn (den gamla soptippen som dom galna 08-orna åker skidor på på vintern). Tog brantaste pisten upp, nästan lite väl brant för att promenera upp för, höll på att ramla ner några gånger. Hade gjort ont om jag gjort det!!

image101
Vet inte om det syns hur brant det var.

image102
Och så här såg det ut när jag kom upp. Blev inte så bra bilder med mobilen, men jag orkade ju inte släpa upp kameran också.

Fick även spana in denna på nära håll, är enligt uppgift nån slags skorsten för tunneln genom berget.
image103

Ikväll ska jag försöka sova tidigt, imorron är sista dagen innan tentan och då måste jag sitta minst 8 timmar till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0