En dålig eller kanske bra dag!

Igårkväll gick jag till konsum för att köpa mjölk och fil. Tog inte med mig nån handväska utan bara visakortet och körkortet i jackfickan. Det var dessutom första gången jag använde den jackan på jättelänge.

Imorse var jag framme på skolan halv 10, skulle ju plugga lite innan tentan eftersom jag inte ens räknat ett helt tal innan. Men först gick jag till bankomaten för att ta ut min sista hundring så jag skulle kunna köpa lunch och nåt att äta på tentan. När jag kom fram till bankomaten och öppnade plånboken så var två kortfickor tomma. Gissa varför...

Tänkte att jag skulle hitta nån att låna pengar av, men så kom jag ju på att man inte får skriva tenta utan att ha legitimation. Så jag vände och åkte hem igen. En knapp timme senare var jag tillbaka på skolan... Gick igenom två tal och sen var det dags för lunch. Efter lunch orkade jag inte räkna nåt mer så då satte jag mig i datasalen och surfade lite och snackade med en klasskompis. Tänkte att tentan får gå som den vill och att jag förhoppningsvis skulle kunna hitta nåt bra i boken och bli värsta elektrogeniet. (Troligt!)

Grejen var den att jag inte tagit alla poäng för att få csn än. Så det skulle inte vara helt fel att fixa den här tentan eftersom den igår inte gick nåt vidare. Skulle jag ha klarat den här 2 poängs- (3,5 hp)-tentan så skulle jag ha mina 30 poäng (45 hp) för csn.

Tentan gick som väntat skit! Jag åt godis och blev sockerstinn som vanligt och vid 5 gick jag hem. När jag kom hem började jag kolla efter den sommarkurs i matte på internet jag registrerat mig på för två år sedan, tänkte att jag skulle ju kunna göra den i veckan och få in mina poäng. Sen kom jag på att jag fått mail om att jag fått beslut från csn, så jag loggade in för att se vad dom beslutat. Plötsligt vändes detta till min lyckodag!!! Jag har ju inte sökt fullt lån och bidrag eftersom jag tjänat så mycket. Så därför behöver jag, som jag förstår det, inte ta alla 30 poäng (45 hp) utan bara 38 hp! Och jag har 39,5!!!!! (Usch vad krångligt det är att dom har bytt poängsystem!)

Jag har alltså sommarlov nu till nästa fredag! :-D



Nu ska jag snart åka till Jenny och se på film. Dags att vända det här osociala plugglivet till ett socialt ledigt liv en vecka! På måndagtisdagonsdagfredag är det fest! Tisdag och fredag blir roligast! Jag återkommer om detta.

Kommentarer
Postat av: Änk

hahah, i like it. måndatisdaonsdafredag är en jättebra festdag =) kul att du kommer hit snart! jag ska försöka vara hemma jag också. kram kram!

2007-08-24 @ 12:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0