Bussen som kom och inte

Idag började sent. Jag var ordentligt ledig för typ första gången på hela sommaren. Nästan. Så jag hade inte ställt nån väckare och tänkte sova tills jag vaknade. Tyvärr så har barnen på skolan här utanför börjat, och dom åker skateboard mitt i natten (typ 8). Dessutom bor jag ju på sveriges säkert största byggarbetsplats, så vid 06.47 ungefär var det nån som släppte en container full med skrot från 6 meters höjd och inte sa förlåt till mig som sov. Somnade om efter en stund och sov ända till klockan 09.52. Dvs inte så länge alls. Eftersom jag inte kunde somna om ordentligt då så bestämde jag mig för att sluta försöka.
Hade en grymt slö morgon med radion och datorn. Glömde bort att äta frukost, så vid halv 12 kokade jag soppa som jag åt till lunch istället. Klockan 12 - 14.30 tvättade jag. Hade tänkt storstäda under tiden, men det sket sig ju precis som vanligt.

När jag tvättat klart hade jag ett annat mission för dagen, nämligen att hämta ut min nummerlapp inför söndagens strapats. Detta bestämde jag mig för att kombinera med ett besök på gymmet. Så jag packade ihop träningsgrejer och for iväg. Som vanligt när jag stod och väntade på tvärbanan så kom bussen först. Och som vanligt så klev jag på bussen istället. Att jag aldrig lär mig!!! I vanliga fall brukar det bli broöppning och man ser flera tvärbanor åka förbi medan man står vid bron och väntar på sega segelbåtar. Dessutom håller dom på att bygga om, så dom har dragit in Skanstullstationen. Men jag tänkte idag åka till Mariatorget och ta tunnelbanan därifrån. Det är ju kul att åka buss och se stan, istället för att se tunnlar från insidan. Men sen kom jag på att jag skulle kunna byta till 55-ans buss och åka direkt till Östermalms IP och hämta ut nummerlappen innan träningen. Jättesmart ju!! Sagt och gjort. När jag kom ombord på bussen var det ASVARMT!!! Efter ett tag märkte jag att elementen var skållheta, så jag gjorde det enda rätta och gick fram och frågade om busschauffören visste om att han körde med full värme bak i bussen. Tyvärr visste han det och det berodde på att bussen var trasig. Vid Slussen togs den ur drift... Och så fick jag sätta mig nere i tunnlarna istället, efter en lång och krokig sight-seeing på Söder...

Gick en runda på gymmet, och kom på när jag väl kommit fram att det kanske inte var det smartaste två dagar innan tjejmilen. Minns hur det var förra veckan två dagar efter att jag hade tränat, då känndes min kropp helt trasig på nåt sätt. Försökte satsa på saker som inte var så jobbiga för benen, men kunde inte hålla mig från den där roliga skate-maskinen (som att åka inlines typ).
Efter träningen gick jag min gamla skolväg genom min gamla skog (även känd som "akta bajset-vägen") till Danicahallen där nummerlappen skulle hämtas ut. Värsta jippot!!! Hela hallen var uppbyggd som en labyrint, och jag gick så klart in bakvägen (märkte jag när jag gått igenom hela). Där hade dom i alla fall byggt upp en hel Stadium-butik. Sen hade alla sponsorer montrar där man fick eller fick köpa olika prylar. Och i slutet (vilket egentligen var början) fick man en påse full med papper och prylar, och så fick man hämta sin nummerlapp såklart. Och eftersom jag gått in fel väg så var jag ju tvungen att gå tillbaka genom hela labyrinten igen. Jag köpte ingenting i alla fall, tävlade bara lite och tog lite gratissaker.

När jag kom hem skrev jag en lång shoppinglista och gav mig iväg mot Sickla. Men eftersom att bussen aldrig kom så kom jag på att jag kunde åka till Globen istället. Köpte massa mat, har inte köpt mat ordentligt på hela sommaren. När jag kom hem skurade jag ur hela kylskåpet och sen flyttade jag in all ny mat. Sen var kylen full (den är liten). Medan jag höll på med skurningen bjöd Jenny (kusin) över mig på film och Ben&Jerry, och sånt tackar man ju inte nej till!! Så när jag skurat klart tog jag cykeln och cyklade över kanalen. Det tog bara 10 minuter! Man borde cykla mer!

Nu ska jag sova. Morgondagens mission är att hitta två väskor och ett par svarta skor. När jag gjort det ska jag njuta av den sista sommardagen (som dom säger att det ska vara).

Kommentarer
Postat av: Alex

Ska inte Globen vara en av Sveriges dyraste matbutiker? So I˙ve heard.. Din kyl är iaf. större än min, fast då har du ju ett riktigt kök också :)

2007-08-27 @ 00:02:03
URL: http://alexkarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0