Världens värsta morgon

Den här veckan börjar ju mitt nya, nyttiga liv. Så igår dammade jag av min gamla råsaftcentrifug. Har inte använt den sen jag flyttade hit i maj förra året, har tyckt att det är så bökigt att ta ut den till köket. Igår körde jag latvarianten, jag tog duschen och spolade av den (tryck som en högtryckstvätt). Det funkade skitbra!!
Jag var även på en långpromenad igår, en hel timme!!

Idag följde jag lilla pappsens exempel och tog en morgonpromenad innan frukost. 50 minuter runt gärdet, kände mig riktigt duktig när jag kom hem igen, och svettig! Innan jag skulle kliva in i duschen tänkte jag att jag måste ju få nåt i magen (var riktigt hungrig vid det laget), så jag gjorde lite morot/äppeljuice. Även idag gjorde jag latvarianten av diskning i duschen. Men plötsligt tog det stopp. Och då menar jag TOTALSTOPP i golvbrunnen!!! SHIT! Vad gör man?? Hämtar skruvmejsel och gummihandskar, skruvar bort och börjar gräva. Det var djupt så jag fick hämta en stekspade att gräva med. Funkade inte, så jag fick ösa bort allt vatten. Försökte även spola ur hålet med duschen, utan resultat. Vid det laget fick jag lite panik, visste inte vad jag skulle göra... Ringa hyresvärden?? Vad säger man? Eh, det ligger ett par morötter i min golvbrunn som jag råkade lägga där av misstag och nu är det stopp... Nä, jag grävde lite till och fick upp en stor klump av nåt stenhårt, samt ett par hårbollar modell större.
Till grejen hör ju att jag skulle till skolan, och var genomsvettig, och inte hade ätit frukost än.
Nåja, jag åt lite fil, packade ihop mina grejer och ringde hyresvärden, vad ska man göra liksom (dom sa ju trots allt inget till Emma när hon råkade elda upp sina gardiner så dom var tvungna att måla om)... Cyklade iväg till skolan och duschade på gymet (sista dagen på gymkortet idag) och gick sen och sov mig igenom en hållf-föreläsning.

När jag kom hem var stoppet i alla fall åtgärdat, så nu kan jag duscha igen. Men nästa gång jag ska göra juice kanske jag ska ta mig till köket ändå.. :)


Nu är det diff-plugg som gäller, KS på tisdag.. Kommer att gå skiiiiitbra!! (NOT!)

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0