Nu ger jag upp

Nu har jag gett upp diff:en, i alla fall tillfälligt. Får se om jag orkar släpa mig dit till 8 imorron, men det känns ganska meningslöst när jag V E T att jag inte kommer att klara den. Just nu har jag jätteont i huvudet också, så jag kan inte försöka, då blir det bara värre. Därför tänker jag lägga mig och läsa lite annat istället, antingen boken vi har KS i nästa vecka, en designbok, men förmodligen blir det Steget efter, den är SÅ spännande!!!!

Ikväll har jag i alla fall varit på audition till spexet. Det var rätt läskigt, jag är ju liksom inte den som ställer mig och sjunger sådär bara för en massa folk som ska utvärdera, men ikväll gjorde jag det. Jag var inte så nervös förrän jag satt utanför och väntade på att få komma in. Väl där inne var det bara kända ansikten från phösningen, närmare bestämt 8 personer som skulle utvärdera mig!! (2 körledare, en sångpedagog, 2 spexdirektörer, 2 regissörer och en manusförfattare!! Fler än i idol-juryn!!!) Men jag tror att det gick ganska bra, det hördes nog bara lite att jag var nervös. Så nu får ni komma på spex i vår!

Helgen var lyckad också! I lördags städade jag precis hela dagen, i alla fall fram till halv 4 ungefär. Sen duschade jag och sen kom mammsen och pappsen. Så bytte vi om och for mot Djurgården och träffade fam Andersson och fam Wallmyr och några andra och åt gott på Gothem. Sen såg vi Mamma Mia, super!

På söndagen skulle jag plugga, det gick inte så bra, dels lyste solen och det var VARMT. Så när jag skjutsat mor och far till gudstjänst åkte jag på Prixtra och shoppade diverse mat och dessutom blomjord och två krukor, nåt jag tänkt köpa i ett år ungefär!! Så när jag kom hem var det ju JÄTTEMYCKET roligare att plantera om blomman än att plugga!! När det var gjort var gudstjänsten slut, och solen vrålsken fortfarande massor. Mammsen och pappsen och de andra skulle ut till Waldemarsudde, och då kändes det JÄTTEJÄTTEMYCKET roligare än att plugga diff, så jag följde med.
Där ute gick vi på utställning. De hade jättestora rum med fönster ut mot vattnet, och massa blommor bland utställningarna. I varje rum fanns det ungefär fjorton skyltar med texten "Rör ej växter eller föremål". Naturligtvis såg lilla mammsen en jättefin pelargon...
"Ska jag sno ett skott??!"
"NEJ!"
"Jo, nu gör jag det!"
Och så gjorde hon det. Det var längesen jag tyckte att mina föräldrar var pinsamma, men just då gjorde jag det litegrann!
När vi lämnat det rummet kom en vakt och gick in där. Jag trodde ju naturligtvis att dom hade kameraövervakning och skulle haffa min lilla mamma, för plötsligt var dom där vakterna överallt och pratade hemligt i walkie-talkies. Som tur var klarade hon sig, och slapp springa ifrån vakterna, det hade hon nog ändå inte orkat, och det hade varit synd att ha en mamma inspärrad i källaren på Waldemarsudde!!

På eftermiddagen fick vi middag hemma hos familjen Andersson. Mycket trevligt!

Nu är det mätning på g, började ju mitt nya nyttiga liv för en vecka sen, och har ingen våg så jag kör med måttband istället... Hoppas att det inte har ökat!!

Bye

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Men vi kom ju fram till att du ska flytta in på V-udde, så då kan du ju komma ner i källaren med mat åt mig...

2006-09-26 @ 09:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0