kaos

Vad ska jag ta mig till med mig själv och mina ogenomtänkta idéer?!! Jag blir galen!
När jag bodde i Haninge fick jag en kväll för mig att jag skulle möblera om. Detta resulterade i att jag kom fram till den sanningen att det sättet jag hade möblerna på var det enda och bästa sättet.

Ikväll när jag satt och pluggade kom jag på att jag skulle flytta soffan och tvn och tvbänken och allt. Framförallt för att jag spillde cider under soffan förra helgen som jag inte orkat torka upp än och för att nu komma åt att torka och samtidigt möblera om lite. Då, på fråga 18 av instuderingsuppgifterna kändes ommöbleringen mycket viktigare!! Sagt och gjort, började med att kolla (med ögonmåttet) om min förlängningssladd till tvn skulle räcka. Jodå. Så jag röjde undan lite, och började flytta möbler. Och mitt rum är ju inte det största, och dessutom har jag grejer som skulle räcka till 37 kvm istället för de 17 jag har, så det blir lite femtonspel över det hela. Men till slut hade jag iaf flyttat soffan och torkat under den och sedan ställde jag den på det nya sättet. Upptäckte då att jag inte hade tänkt på att mäta hur djup soffan är förutom med det berömda ögonmåttet, och denna möblering skulle sluta med att jag skulle ha ungefär en decimeter mellan soffa och tv-bänk. Not good. Flyttade därför soffan till andra väggen och kom på att jag kunde ha tv-bänken under skrivbordet och tvn på nåt annat. Denna gång tog jag fram måttbandet och mätte så den skulle gå in. Tyvärr glömde jag ju att mäta under fästena för skrivbordet, så det funkade inte heller. Då kom jag på att jag skulle ställa soffan där jag hade tv-bänken och tvärtom. Denna gång tänkte jag inte heller på hur djup soffan var, och det är där vi är nu. Än en gång har jag insett att det inte går att få bättre just nu, så länge jag har skrivbord under sängen. Så det är bara att ställa tillbaka allt igen. Blä!

Jag fick i alla fall torkat under soffan...

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHA
Det hjälpte alltså inte att stänga av MSN....

2006-10-23 @ 21:16:52
Postat av: Bror

Det är därför man bara möblerar om när man verkligen måste, typ när man byter rum eller så...
Eller så kan du se till så att alla möbler alltid är i rörelse... Som hela havet stormar fast med möbler...

2006-10-23 @ 22:06:04
URL: http://starfighter.lg2s.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0