Under inkubationstid?

I går morse fick jag ett meddelande från Alex där han skrev att han ätit glass med nötter i och fått en allergisk reaktion och inte sovit på hela natten och kräkts på morgonen. Stackars! Han skulle därför skippa skolan och komma till mig och vila. Självklart fick han det, jag skulle ju iväg till skolan, så han fick klara sig bäst han kunde...

Senare på dagen när jag var i skolan fick jag ytterligare ett meddelande där det stod att symptomen tydde på stora vinterkräksjukan. Jippi. Och där låg han hemma hos mig och smittade ner hela mitt rum. Dessutom hade jag kramat honom när han kom på morgonen. Så jag blev såklart genast också dålig i magen.

Så när jag kom hem (pojken hade vid det laget åkt hem, med mitt täcke för att tvätta det pga nån olycka...) vädrade jag ut hela rummet tills det bara var 16,3 grader här inne (normalt är det 21,6 ungefär), bytte lakan och tvättade händerna var tionde minut... Har liksom inte tid att bli sjuk, speciellt inte stora vinterkräksjukan!

Idag har jag också tvättat händerna så de är helt uttorkade nu. Har även köpt vitpepparkorn. Men om jag inte börjat kräkas förrän halv 11 imorgon har jag nog klarat mig (hoppas hoppas), inkubationstiden är 12-48 timmar.


För övrigt har jag varit och shoppat idag efter skolan. Köpte en klänning och en tröja och ett gäng örhängen. Köpte även en flaska glögg som jag ska smutta lite på på söndag kväll när jag kommer hem från jobbet. Har ju faktiskt redan druckit glögg i år, på julbordet, och lite hos Emma i lördags. Snacka om tjuvstart, undra vad första advent-polisen säger om det?!!


Har bestämt mig för norrlandsresa nästa helg också. Barndop står på schemat! KUL!!


Nu ska jag sova, har varit sjukt trött hela dagen, trots att jag sov 9,5 timmar. Jag ska bli en björn eller nåt annat ide-djur i mitt nästa liv, det här funkar inte!! Eller så får jag flytta till södra Italien och äta ost och odla nektariner.


En annan rolig grej som hände igår förresten. När jag satt på hållfövning ringde telefonen, okänt nummer. Självklart blev jag jättejättenyfiken, så jag wappade på hitta.se och såg att det var Stockholm Bostäder. Ringde upp i rasten, och då visade det sig att de ville ge mig en lägenhet. På samma sätt som de ringde Emma häromveckan och erbjöd henne en lägenhet. Men jag har ju redan en ny lägenhet. Och så kan det ju vara kul att se lite andra delar av stan också, när man trots allt bor här. Den lägenheten de erbjöd mig låg ännu närmare skolan, typ 6 minuters promenad, så då ser man verkligen INGET annat.


Gonatt
Ser fram emot julkalendrarna som börjar på fredags, både lillebrorns, ettans och femmans.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hallå kusin! Hur är läget? Hoppas verkligen att du inte får någon kräksjuka. Hur går det med skolan och jobbet, visst var det på OnOff eller El-giganten?

2006-11-30 @ 16:34:08
URL: http://www.hunddagar.net
Postat av: Anonym

Har klarat mig hittills utan kräksjukan, och hoppas på att jag är immun :)

Skolan går sådär, och jobbet (OnOff) går bra!

2006-11-30 @ 23:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0