En bra dag

Idag har hittills varit en mycket lyckad dag.

Vi hade två inlämningsuppgifter att göra tills idag. Jag och Emma satte oss med den i mekanik i tisdags efter ks:en och gjorde ena delen alldeles själva (!!!!!). Sen var jag ju sjuk i onsdags, och igår fick jag kika på den andra delen och vi hade nästan gjort rätt även på den. Så då var den inlämningen klar. Sen var det den där i hållf (hållfasthetslära) kvar. Den bestod av sex sant/falskt-frågor och två räkneuppgifter, och skulle lämnas via internet, dvs att man hade två försök på sig för att få alla rätt annars var det kört. När vi slutade igår satte sig nästan alla i alla klasser tillsammans och gick igenom vilka som hade samma frågor och svarade på det tillsammans. Dessvärre hade jag ju körövning då, så jag var inte med. Så idag när jag kom till skolan hade jag fortfarande inte ens tittat på uppgiften, och det hela kändes rätt meningslöst att ägna tid åt. Men jag gick ändå och skrev ut uppgiften och i rasten jämförde jag mina frågor med de andra i klassens, och plötsligt hade jag sex svar, och svaren på räkneuppgifterna kunde man tydligen se i källkoden på sidan. Så efter övningen gick jag och klickade in mina svar och fick rätt på första försöket!!

Nu tar jag helg.

I kväll är det spexkörkickoff hos Fia i Kista, vi ska sjunga och äta pizza och kanske dricka lite vin också. Imorron är det första spexfesten, men jag ska ju jobba min första dag på mitt nya jobb då, så jag missar den.

Ha en trevlig helg.
Jag återkommer väl och berättar hur det var på jobbet.

BYE

(69 dagar till flytt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0