Den godaste fisken??

Jag har länge trott att Fisk och skaldjursgryta från Arnes är det absolut godaste man kan göra med fisk, och då kan man göra väldigt mycket gott med fisk. Nu har jag börjat tvivla. För några veckor satt jag och kollade i Anna Skippers kokbok och såg ett recept som hette "Fisk i kokosmjölk", testade detta och det var helt grymt gott. Idag har jag gjort samma mat igen, fyra matlådor och middag idag, hur enkelt som helst!! Och OJ så gott, det går inte att beskriva, det måste testas! Därför kommer receptet här:

Fisk i kokosmjölk 

4 portioner 

600 -700 g rödspättafilé 
1 tärnad röd paprika 
1 tsk riven färsk ingefära 
1 hackad vitlöksklyfta 
1 msk olja 
1 fiskbuljongtärning

4 dl kokosmjölk 
2-3 krm sambal oelek 
hackad persilja eller koriander 

Fräs paprika, ingefära och vitlök i oljan i en låg vid gryta. Smula i buljongtärningen, häll i kokosmjölken och koka upp. Salta fisken och vik ihop den. Lägg ner fisken i såsen och sjud den på svag värme under lock 5-7 min. 
Strö över kryddgrönt och servera med ris och wokade grönsaker.

 

 

Jag har haft råris båda gångerna jag har gjort det, och skippat det gröna på slutet. Idag hade jag även purjolök i och det passade mycket bra.

Try it!


För övrigt har jag kickbike-at mig genom dagen. Både till och från skolan! Dessutom hade vi dansrep istället för körrep idag, himla kul, jag har ju SÅ bra koordination... NOT! Det såg nog mycket roligt ut.

Nu ska jag plugga mekanik. KS på måndag!

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0