Dagens äventyr

Nu ska jag blogga om dagens äventyr, nämligen mitt besök på kvinnoklinikens forskningsavdelning, för undersökning inför eventuell försökskaninverksamhet på p-piller.

Men dagen började ju med att jag vaknade förstås. Hade ställt väckaren på 7.30 så att jag skulle hinna duscha i lugn och ro och sen åka till skolan till klockan 9 för att plugga dagen innan tentan. Vaknade och var sjukt trött! Hade sovit dåligt, så jag snoozade ett par gånger. Till slut hade jag snoozat en timme, då stängde jag av väckaren och tänkte gå upp, men somnade om. Vaknade till av alarmet klockan 9 då telefonen påminnde om pappsens födelsedag, men somnade om igen. Vid halv 10 klev jag slutligen upp. Då kändes det rätt meningslöst att åka till skolan, för jag skulle inte förstå mer där än hemma. Så jag stannade hemma.

Pluggade lite sporadiskt medan jag samtidigt sorterade och städade bland mina knappnålar, lagade ett par hål på mina handledsvärmare som legat och väntat på att bli lagade, gick och kollade posten och träffade Emma i korridoren, bokade tvättid, ritade en teckning som jag mms:ade till pappsen och allt annat som plötsligt blev mycket viktigare än alla differentialekvationer i världen!

Klockan 3 gick jag iväg till tunnelbanan. Halv 4 var jag framme vid Danderyds sjukhus, där jag mötte Kristian Luuk på perrongen (undra vad han var för sjuk?), skulle inte vara där förrän klockan 4, men gick in ändå, fanns inte så mycket annat att göra. Efter ett besök på toaletten och efter att ha fått insikten att det var väldigt längesen jag var på ett sjukhus nu, gick jag till informationsdisken och frågade hur man hittade till gynmottagningen. Hon berättade vägen och jag traskade dit. STORT sjukhus!! Där anmälde jag mig och fick vägbeskrivning ner till forskningen dit jag skulle. Där fick jag sitta ner och vänta innan det var dags för helgenomgång!
De var jättetrevliga de som jobbade där. Först fick jag träffa en barnmorska och kolla blodtryck och vägas och ta blodprov och svara på en massa frågor. Sen fick jag vänta ett tag till. Sen kom gynekologen, då fick jag svara på ännu fler frågor och sen fick jag en helgenomgång med bröstkoll och gynkoll och cellprovstagning. Skitbra ju, då får jag ju veta om jag är frisk. Fast när man sitter där och blir klämd på brösten blir man ju jättehypokondrisk och tror att knölarna ska börja växa på en gång. Men allt verkade bra och jag ska få komma tillbaka nästa tisdag när de har fått alla provsvar.

På vägen hem stannade jag till på fältan och utförde ett spionuppdrag, samt handlade fil och frukt och ägg för 36.50. Tyvärr hade jag inte så mycket pengar på mitt konto, men som tur i kontanter. När jag kom hem såg jag att jag hade endast 20:- på kontot!!! Blä för att vara fattig!!! Nu har jag snott lite pengar från sparkontot iaf, så jag överlever nog den här månaden också, och den 25:e får jag min första lön!! :)



Nu ska jag sova säng och ladda upp inför morgondagens diff-tenta. Som sagt, den 10 januari är det omtenta... Inplanerad sen september ungefär...
(Håll tummarna 8-13)


Gonatt

Kommentarer
Postat av: bror

OSYNLIGA PATIENTER TILL RECEPTIONEN!

2006-11-14 @ 23:10:39
URL: http://starfighter.lg2s.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0