check

Dagen började med att jag hade ställt väckarklockan på 8, för då skulle jag ha sovit i 8,5 timmar vilket jag anser vara nästan lyx-länge. Tydligen tyckte jag inte det imorse, för jag stängde tydligen av alarmet utan att ens snooza. Vaknade 9.40 ungefär, och hade då sovit över tio timmar. Måste börja gå i ide eller flytta till australien på vintern! Det här funkar ju inte.

Sen kom sjuklingen "av hänsyn till sina kompisar" hem till mig och smittade ner min säng... igen...

Förmiddagen skulle ägnas åt att plugga mekanik och gå tillbaka till Carlings med min jacka som gått sönder (min ÄNTLIGEN-jacka som jag köpte förra veckan!!!). Tvärr blev det bara det senare, och en tur in på Zara i jakt på en klänning att ha på barndopet nästa helg. Kom ut med en kofta...

Sen åkte jag till skolan, gick på bullens och köpte en pestopasta med parmaskinka (supergott). Sen gick jag upp till fylke (datasalar) och satte mig där och åt och väntade på min hållf-grupp. Vi skulle improve our report. (Har en handledare som är ryss och knappt pratar engelska...) När den ena gruppmedlemmen kom började vi leta efter en dator, det fanns ingen. Så vi vandrade upp till maskin istället, där fanns det en. Den funkade inte. Så vi ringde den sista gruppmedlemmen och bestämde att vi ska träffas imorgon istället. Vid den tiden hade halva dagen gått utan att jag uträttat något, och jag har JÄTTEMYCKET att göra.
Men vi gick iallafall och hämtade ut varsin kapa-platta eller vad det heter, en stor grå platta som vi ska göra vår utställning i DoP-projektet på. Då fick jag veta att den skulle in imorgon klockan 16, och inte på måndag som jag trott... Jag gick därför hem med den stora plattan (som höll på att dra med mig i blåsten) för att färdigställa den under kvällen.

Men sen kom mr. sjuk igen, denna gång med en halsduk knuten runt munnen för att inte smitta ner mig. Han hade inget att göra i en timme, så då satt han här. Tycker han ska ta och bli frisk nu! Han har bara ätit 10 clementiner och en liter a-fil sen i måndags, stackarn!

När han sen skulle åka följde jag med ner till fältan. Det är ett FARLIG ställe! Gick först in på Åhléns och köpte röda band i två versioner. Sen gick jag på en annan affär och köpte dop-present. Sen gick jag till en annan affär och hittade ytterligare en dop-present som jag inte köpte, måste kolla vad det är för storlek som gäller... Sen hamnade jag på Lindex och provade massa kläder. Måste säga att Emma Sjöberg verkligen lyckas med sina reklambilder på mig, jag har nu köpt TVÅ av de plagg hon visar upp... Hur ska detta sluta?!!

Kvällen har i alla fall ägnats åt att locka fram mina allra kreativaste sidor. Detta med hjälp av jul2 (uttalas jul i kvadrat), den drink som består av lika delar glögg och julmust. Try it! Det är gott!

Resultatet blev som du kan se nedan:
plansch
På den övre hyllan ser du min ursprungsprodukt, på den nedre står resultatet, och till vänster står mitt uttryck jag arbetat med.
Frågan är nu bara hur jag ska lyckas frakta den till skolan imorron, får nog bli bussen... Dessutom kan man ju fundera på om kameran (den "fungerande" (lagad med silvertejp och ett gem)) får stå kvar i de fyra dagar som utställningen pågår...?


Nu ska jag sova, imorron ska jag upp tidigt och tvätta. Blä! (för tidiga morgnar, inte för ren tvätt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0