Blåöra??

Blåöga i all ära, men nu kommer det nya: Blåöra! Det är inte alla som lyckas få det ska jag säga!!

Jag förstår inte varför alla alltid envisas att bugga med mig när jag har druckit alkohol. Det är ju en fullkomligt livsfarlig sport!!! Båda mina armbågar kommer att bli rejält blåa (den ena trodde jag att jag bröt för att det gjorde så ont), dessutom har jag en bula i huvudet och som sagt ett blått och svullet öra...

Anledningen till detta var förstås gårdagens festlighet, tackkör. Alltså den fest då ettorna tackar oss som phöste dem i höstas. Det hela började hemma hos Oscar klockan 1, redan då fick jag höra att jag var en lågoddsare för kvällen, jag förstod inte alls vad dom menade... Sen åkte vi tillbaka till skolan till klockan 5 med bussen ("mamma, varför ser dom ut sådär??" "Studenter ser ut så ibland när dom ska på fest").

Först var det möte och medaljutdelning, sen var det middag bestående av ett mariekex och ett russin till förrätt, rostbiff och en hel burk potatissallad till varmrätt och en kaka med en nerstucken polkagris till efterrätt. Ettorna hade förstått att det inte var maten de skulle satsa på denna kväll tror jag...

Min bordsgranne åt upp mitt russin, de som satt mittemot la sig över bordet så hela min varmrätt blev ölmarinerad, och jag tappade min kaka på golvet. Dessutom spilldes båda mina vinglas ut så det blev en sjö på golvet.

Sen var det fest hela natten. Jag hade planerat att ta en taxi hem, men jag cyklade, och jag kom hem helskinnad (iförd endast shorts på benen). Dessutom hittade jag rikskuponger till ett värde av 40:- i min ficka idag, värsta fyndet!


Nu håller jag på att tvätta, för första gången på jag vet inte HUR länge!! Missade min tvättid som jag hade förra veckan, och det tar typ 3 veckor att få en ny. Som tur fanns den här tiden idag. Gick ner med hela blåa ikeapåsen överfull och fyllde fyra stora maskiner!!

Jag vill lära mig hur man gör för att stoppa in flera bilder i sin blogg, jag har inte lärt mig det än!! Ska nog göra det nu. Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0