Äta

Tenta är bara en annan dålig anledning för att äta.
När man tentapluggar äter man som en galning, allt för att slippa plugga, och maten blir aldrig så god och vällagad som när man tentapluggar. Och när man väl sitter där och ska skriva sin tenta så har man ju inte pluggat tillräckligt, så då kan man inget annat göra än att äta sin medhavda matsäck.

Jag minns på högstadiet när vi skulle ha nationellt prov i svenska. Då sa våran fröken att vi kunde ta med oss fika om vi ville, för vi skulle sitta ganska länge och skriva. Detta var första gången nåt dylikt hände mig, och jag tog det på stort allvar och hade med mig allt man kan tänka sig bli sugen på under ett par timmars skrivning. Det hela slutade med att jag satt och åt och åt och drack min läsk, och en kvart innan skrivtiden var slut hade jag inte åstadkommit mycket alls, mer än världens största kissnödighet...

Nu ska jag åka in till stan och kolla efter en vinterjacka. Sen ska jag försöka pallra mig iväg till simhallen och simma lite innan vi har körövning i eftermiddag. Ikväll ska jag på dejt med Emma på chinakrogen vid oss, vi har ju aldrig utforskat restauranglivet på Gärdet (förutom Ninos pizzeria förstås), trots att vi bott där så länge.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0