sommar

Nu har det inte bloggats på ett långt tag, närmare bestämt en hel vecka! Anledningen till detta heter SOMMAR!!! Igår på treans väder sa hon som talar i särskrivningar att när det varit medeltemperatur över 10 grader fem dagar i rad, då är det metereologisk sommar!
Jag har med andra ord inte suttit hemma framför datorn så mycket den senaste veckan.

Vad har hänt då?

I fredags var vi på picknick i humlegården. Det var jag och 6 tjejer till som låg där och stekte oss i solen. Typ alla andra som var där (det var rätt mycket folk där) hade småbarn, och det tyckte vi var så gulligt, så vi kom fram till att vi kunde skaffa barn tillsammans. För ingen av oss har ju liksom tid med sånt, men är man 7 stycken kan man ju ha barnet en dag i veckan. Och så kom vi fram till att det måste bli en tjej, för annars skulle det bli världens mest tjejiga kille, med sju mammor och ingen pappa. Och dessutom kom vi fram till att det finns så många barn som har föräldrar som inte bryr sig om dom, och det skulle vi ju göra, och bortskämda barn har det ju alltid funnits.

Fredagkvällen ägnade jag åt att sy fast fina grejer på min frack.

På lördagen åkte jag ut till Barnens Ö på phösarinternat. Det var superkul!!

Eftersom det inte blev så mycket sömn natten till söndag, så la jag mig i Tessinparken och sov när jag kom hem.

I måndags efter skolan åkte jag först till nacka på uppdrag, sen åkte jag med jobbet till Carlsberg på ölprovning. Kul kul.

I tisdags var det lappskrivning och inlämningsuppgifter som skulle in i matten. Fixade först klart inlupparna och sen satte jag mig för att kolla på vad vi hade gjort i veckan inför lappen (hade med andra ord inte ägnat en minut till att plugga något). Kollade på lapparna som var förra året och lärde mig hur man skulle göra om det kom en sån uppgift. När lappen så småningom kom visade det sig att det var en sån uppgift, fast lite lättare!!! Så jag var först klar av alla, och jag hade rätt! Detta innebär att jag troligtvis har klarat alla moment, och bara behöver ta 3 poäng på tentan!! OCH jag har klarat ALLA lappar utom en! (nöjd)!

På tisdag kväll åkte jag till Kista och hjälpte Alex att shoppa sommarkläder. När han hade hittat typ tre par byxor, tre t-shirtar och tre par kalsonger kom jag på att mitt HM-clubkort låg kvar i bilen, så jag kutade ner i parkeringshuset och hämtade det. För så mycket kan man ju inte shoppa utan bonuspoäng!!!

Igår var det onsdag. Då vaknade jag tiiidigt hos Alex, han skulle ha KS, men jag var ju ledig så jag låg kvar och sov till 9. Sen tog jag en lugn morgon och åkte in till stan vid strax före 11. När jag skulle byta t-bana vid centralen kom jag på att jag kunde gå upp och shoppa lite på hemköp, bland annat slingmedel som jag visste var billigast där. Sagt och gjort.
Sen åkte jag hem och slingade håret och åt lunch. Håret blev jättefint, typ guldfärgade slingor.

Strax efter tvåtiden cyklade jag iväg till jobbet och jobbade. Vi hade tre stora bokningar samtidigt, men det flöt på bra. Sen blev det väldigt lugnt. När vi bara väntade på att få stänga kom ett sällskap på fem personer som tydligen också hade bokat. Och alla beställde olika saker, och förrätt, såklart! Men klockan 22 var vi klara och fick gå hem.


Idag skiner solen lite smått, men jag tror att det inte är lika varmt längre.

Mina planer är att plugga mekanik (omtenta imorgon), köpa ordentliga jobbskor, gå på pilates och kanske städa lite också.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0